23 april 2011

God fortsättning på Påsken

Glad Påsk och God fortsättning på Påsken önskar jag alla mina bloggläsare!

 Utelek efter den långa vintern är inte så tokigt

 Sonen sliter och fadern tittar på

 Det är bäst att göra som man blir tillsagd - ungdomen vet ju bäst

 Flickorna avnjuter sitt första påskägg - tänk att godis är så gott

 En påskpresent till flickorna från farmor och farfar. Finns på RUSTA.

 Här är mitt fina "pysselrum"

Så här fint blev gästrummet i källaren - vitmålad panel och rosa vägg. Obs den fina fönsterkonsollen  som Lars-Erik har gjort

                                     
 Oj, vad det smakade gott med grillat

Grillmästaren själv - lite rökigt bara

Det har gått en hel vecka sedan förra blogginlägget trots att jag har hur mycket som helst att blogga om. Det är vår ute nu men liknar mera sommar, vilket betyder att det är fullt upp både utomhus och inomhus. Värmen blir kvar över hela Påsken så det blir mycket ute vistelse. Den här påsken är vi helt ensamma i huset. Inte ett endaste påskpynt är framtaget,.inget påskris och inga påskkycklingar förgyller påsken men ägg har vi ätit. Tänk vad bra på tisdag, då behövs inget plockas bort. Igår på Långfredagen var vi i Borlänge hela dagen. Det var både arbete och rekreation under dagen. Se bilderna. Idag har dagen mest bestått av utomhusarbete. Dagen avslutades med en underbart god middag, grillad fläskkarré och potatisgrating, som avnjöts i lusthuset. Imorgon skall jag sätta frön inne som skall växa till plantor för uteplantering i juni. Skall även fortsätta att göra i ordning mitt nya kombinerade gästrum och pysselrum. En vända till IKEA på måndag vore inte så dumt.

1 kommentar:

  1. Wow, vilket fint rum det har blivit i källaren, ni är så duktiga! Vi kommer och inviger det snart! Det ser också jättefint ut i pysselrummet, i mitt gamla flickrum. Jättetack också för det fina bordet, perfekt i sommar för alla småtjejer att fika vid. GLAD PÅSK från oss

    SvaraRadera