21 januari 2014

Januari 2014 och full vinter!

Ja, äntligen ett blogginlägg och nu har vi äntligen också fått vinter här. Det är rena julstämningen utomhus. Typiskt nu när julgranar m.m. skall tas bort. Vår julgran och granbock är vackrare nu än under hela julen. Det har varit riktigt vackert vinterlandsskap en del dagar när solen har kommit fram. Nu får vi vänta på våren. Man vill köpa nya blommor till fönstren och kasta ut julstjärnorna trots att de är lika fina nu som de var till julen. Annars flyter dagarna på här. Lars-Eriks förkylning har gett sig och i går var vi på gympan för första gången i år. Ikväll blir det motionsdansen i Siljansnäs. Skönt att komma in i motionsrutinerna igen. Själv har jag mest suttit vid vävstolen och vävt hela veckan. Det är så roligt så man knappt kan slita sig därifrån. Se inlägg i "Hantverksbloggen".
Tur att man har en gubbe som kan laga mat.
Det har också hänt flera roliga saker sedan förra blogginlägget. Ture och Viola har varit till oss en eftermiddag på lite mat. Trevligt! Vi har varit till Falun och sett på "Ruggugglan"och vi har varit till Marianne och Mats i Brossen och ätit soppa. Jag har träffat Gun-Britt och Irene igår, två f.d. arbetskamrater. Vi träffades på Siljan och åt mat. Vi kommer att träffas en gång varje månad i fortsättningen. Det var så trevligt och vi hade mycket att prata om som nyblivna pensionärer. Vera har också varit här och hjälpt mig med väven. Dagarna går alldeles för fort!
Jag har också blivit 3000:- fattigare efter tandläkarbesök - inte bra! Är glad ändå att det inte var mera fel. Allt åtgärdades på 1/2 timme. Hur kan det vara så dyrt att gå till tandläkaren?

 Vinterlandsskap i Brossen -  Ulla, Viola och jag.

 Soppa värmer bra i magen en kall vinterdag 

 Efter Ruggugglan blev det Kinarestaurang - så gott!

Idag blev jag bjuden på köttfärssås och spagetti av Lars-Erik - så gott det var och att slippa laga maten själv smakar ännu bättre. 

Imorgon skall vi åka till Borlänge och handla en del saker. Vi tänker då äta på Ikéa. Har sett skåp på Jysk som jag skall titta på. Har en dröm om att fixa till det i källaren - Barbros Bod.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar