29 januari 2015

Mysiga januari!

Till motsats mot de flesta andra så tycker jag januari och februari är två mysiga månader. Man har tid att göra allt som är roligt och kan koncentrera sig på inomhusjobb. Jag har vävt ca 8 meter mattväv i januari. Skall klippa ur nästa vecka då rullen börjar bli alldeles för tjock nu. En matta skall till Ankis nya lägenhet i Göteborg.
Vi har varit och sett Ruggugglan i Falun. Vi har varit på gymmet två gånger och vattengympan varje vecka. Motionsdansen på tisdagar har också kommit igång. En torsdag var vi på PRO-möte för första gången och en dag träffade jag mina f.d. kollegor och åt lunch med. Jag har varit på Tupperwareparty och vi har haft styrelsemöte med Slöjdarna. En dag försvann också på Kupolen och Ikéa.
Vi har träffat vänner både här hemma och blivit bortbjudna. Tusen Tack Ture och Viola för en trevlig måndagseftermiddag. Jag vet att du Viola läser min blogg ibland. Vore glad om jag fick någon kommentar ibland från mina bloggläsare................!.
I tisdags klippte jag håret och idag har jag bakat bullar. Har fått 100 bullar och 100 kakor på beställning. Det var riktigt roligt att få börja baka igen. Det har inte blivit så mycket bak efter jul. Brukar säga att jag trivs som mest när jag får sätta på mig bakschaletten på huvudet och sätta igång ett bak. Måste få lite tid att börja måla också till sommarens försäljning i Tällberg. I Februari blir det både London och Ålandsresa och sedan är det redan mars.

 Så fort vi blev ensamma efter Nyårs-helgen så åt vi lutfisk. Så gott!

 Jag har klippt mycket rosa mattrasor nu ett tag eftersom mattan till Göteborg skall vara rosa. 

 Jag målade 9 kvastar till jul! 6 var beställda och 3 har jag kvar till försäljning. 

 Min första rosa matta skall ligga i Ofelias och Mirandas rum i nya lägenheten i Göteborg.

 Innan vi åkte på Ruggugglan till Falun så fick vi lunch i Brossen. Marianne hade gjort så goda pajer. Det har blivit tradition nu att få komma till Brossen före. Efter föreställningen åt vi mat på Kina restaurangen i Falun. 

 Dagen till ära hade Marianne gjort en god kaka med stjärnor på.

 Så skönt att få håret klippt och lite färg. Man blir som en ny människa som man brukar säga.

 Rosa matta nummer två är på gång. Det skall bli så spännande att klippa ur. Det är tre mattor på rullen. 

 TV-jobb! Vantar är bra sysselsättning när man ser på TV. 


Vill slå ett slag för Slöjd-cafét på Knotgården som börjar den 9 febr. Alla är hjärtligt Välkomna. Man kan komma bara och fika och umgås, behöver inte göra något.

Vi försöker också att ta en promenad varje dag. Förstår ännu mer nu vad viktigt det är att röra på sig sedan jag började på Artrosskolan. Jag har gått två gånger och har två gånger kvar.
Det är så bra att vara pensionär och kunna planera sin tid själv. En stor fördel är att kunna göra mycket av sin träning på dagtid och tillsammans när man är ledig hela tiden.
Förkylningen har också börjat gett sig nu och sömnen kommit tillbaka. Oj, vilken hosta jag har haft, särskilt på nätterna.
Tur att man har en gubbe som är aktiv. Han skottar snö var och varannan dag, eldar i pannan och för det mesta så är det han som lagar maten.
Den här gången blev det en salig blandning av kort!

1 kommentar:

  1. Äntligen så har du skrivit på bloggen trodde att du var sjuk för jag har tittat varje dag men den har varit helt död,men jag förstår nu varför,hur har du hunnit att väva så mycket,du är ju otrolig har du suttit hela dagarna,jag har också vävt ut skall klippa ur i dag sen på med ny varp,men just nu så har jag fullt upp med snöskottning och sköta hushållet Sören har infektion i knät så han är inne på andra pencelinkuren skall få en remiss till Falun så dom får kolla upp det där,jag skall sätta in på min blogg dom bilder som jag tagit på väven så du kan gå in där sen å titta.
    Min blogg är mattrasan.bloggplatsen.se

    SvaraRadera