27 april 2016

Ett kort inlägg

Snart är det slut på april månad men ingen vår i sikte än. Gör bara ett kort inlägg nu eftersom det inte finns så mycket att skriva om. Jag har klippt ur min mattväv och börjat på en till matta i grått/vitt och svart. Igår var vi på Trollkarlen från OZ på Tegera Arena och lite mingel och föreläsning före med banken. Tänk vad människor klarar om man får en chans att utvecklas. I måndags träffade jag mina f.d. kollegor då vi också var på Arenan och åt. Vi var 13 st. den här gången och så god mat vi fick. Gruppen har nu blivit så stor så vi måste ha långbord för att få plats. Imorgon skall jag nyttja min födelsedagspresent från Ulla, Viola och Thure och få massage, skall bli så spännande. Tusen Tack för det. Det behövs verkligen. På fredag blir det klippning. Nästa vecka till Kristi Himmelsfärdshelgen blir det Hantverksmässan på Knotgården. Hoppas då på mycket folk.
Enligt väderleksrapporten blir det lite bättre väder till helgen. Kanske man kan börja med lite
trädgårdsarbete?


                                               
 Alla är Hjärtligt Välkomna till Knotgården på Hantverksmässa/Loppis.

Bullbak blev det också den här veckan. 

Måste visa min fina lampa jag fick från Borlängefamiljen när de kom hem från sin resa. Fick också en siden schal. Tusen Tack för allt! 

Flera tofflor har det också blivit den här veckan. Tofflorna till vänster skall Emblas och Frejas mamma få i födelsedagspresent.

 Den här matta påbörjades i våras och är över 4 m. lång. Så spännande att klippa ur.

Den här mattan på 3 m i grått/vitt och svart är beställd. Hoppas kunden blir nöjd?

1 kommentar:

  1. Du är ju otrolig,2 fina mattor färdiga igen,den grå är det inte till tvillingarna utan den som ville ha en matta av dig så fin även den i blått är jättefin för min del så blir det inget har varit ute å gjort i ordning häcken å kört ut en massa matjord på rabatterna som jag rensar Sören har varit till Tuna -Hästberg å hämtat riktig jord så nu skall väl häcken börja växa,å nu på kvällen har jag strött ut gödning på gräsmattan som det är bara mossa i så få se om mossan försvinner.

    SvaraRadera