19 mars 2018

Lång vinter med mycket snö

Nu tänker jag blogga lite igen men inte så långt. Själv har jag tillbringat mycket tid i vävstolen och Lars-Erik har skött markservicen och skottat snö. Oj, så mycket snö vi fått och så kallt vi haft. Enligt väderprognosen så har vi haft en isvecka. Den inföll wasaloppsveckan. Stackars Julia och Jan-Erik som åkte öppet spår i kylan. Det var -27 gr. vid starten på morgonen.
Även så sent som förra veckan kom en köldknäpp tillbaka. Vi har haft över 20 gr. kallt här på mornarna men sol och vackert under dagen. Vid vår dagliga promenad igår värmde solen så skönt, fick nästan lite vårkänslor.
Idag har vi slöjdcafé på Knotgården och då blir det att klippa mattrasor. I lördags var Kerstin, svägerska, och jag på Hantverksmässan i Borlänge. Slöjdarnas årsmöte är också avklarat.  Närmast blir det sparesa till Pernu och i april blir det Göteborg. Vi skall se Barberaren från Sevilla. Det ser vi fram emot och även att få se Anki och Rasmus nya lägenhet.
Det blir många födelsedagar framöver att fira. Halva släkten fyller år i maj. Nu får det räcka för den här gången. Mattorna lägger jag ut i hantverksbloggen.


Vinterbilder från Bodlindor







 Wasalopps söndagen hade vi bott i vårt hus i 50 år. Det firade L-E och jag med Tacos.

 Två lyckliga personer, pappa och dotter, som klarat av de 9 milen på skidor. Stort Grattis till er båda och särskilt Grattis till Julia som inte åkt så många mil på skidor tidigare. Farmor och Fanny väntar på skidåkarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar