26 juli 2011

Fortsättning på Semestern och en del Semesteraktiviteter

 Embla och Freja hade mycket att berätta för Farmor i helgen om kryssningen till ÅBO. De poserade gärna framför kameran med sina Mummintroll som de fått.

 Embla visade Farmor sin nya fåtölj och skvallrade att Freja hade ritat på den. Enligt mamman är Embla en riktig skvallerbytta och kommer och berättar vad Freja gör.

 Rabarberblad på tork

 Gjutna dekorationer och min nya idé, ljusstakar, på tork. Skall visa dem i mitt nästa blogginlägg. Kommer att finnas till försäljning på Bondemarknaden.

 Bullar igen.............

 Loppisfynd. Två handbroderade dukar och en burk. 80:- för allt.

 Målad Frukorg i äggtempera

 Mera Loppisfynd

 Stickade sockor till försälgning på Bondemarknaden

 Ännu mera Loppisfynd

 Lite blommor på min altan

 Sill, gräddfil och potatis hör sommaren till

Även glassdrinkar smakar gott på sommaren. I dessa är det jordgubar, glass och Clubsoda.


Ja, nu är jag inne på min 4:e semestervecka. På grund av den förskräckliga händelsen i Norge så har det  blivit mycket TV-tittande och nyhetsuppdatering via telefonen. Vilken värld vi lever i och vilka krafter vissa personer kan drivas av. Det är fruktansvärt och ofattbart det som hänt, finns inte ord för det. Vi är nu ensamma här efter att alla semesterfirare farit hem. Det är som vanligt igen med andra ord. Jag har hunnit att måla lite, gjutit en del rabarberblad och även provat att gjuta ljusstakar.  Förutom det så har jag varit på Loppis och gjort en del fynd om jag får säga det själv. Jag älskar att gå på Loppis! I samband med Loppisen tittade jag på en fantastiskt fin trädgård, har aldrig skådat något så vackert. Jag har också ordnat i växthuset, bakat, tvättat, städat och stickat strumpor. Sitter också en hel del och "bara finns till". Tänker ibland att så här blir livet när jag blir pensionär. Dagen blir min helt och hållet och jag kan själv bestämma över min dag och vad jag skall göra. Tänk att kunna blogga mitt på dagen. Lars-Erik har fullt upp med att måla fönster till glasverandan. Det har inte hänt så mycket med glasverandaprojektet under juli månad pga allt annat som skett, Skåneresa, massor av främmande, barnbarn m.m. Planeringen är att reglar skall sättas upp nästa vecka och V. 33 kommer det takstolar. Skall bli mycket spännande att se hur det blir. Nästa Blogginlägg kommer efter helgen. Tänk, då är man på jobbet igen. Kan inte säga att jag längtar direkt..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar