23 oktober 2011

Bråda dagar och Kreativiteten flödar!

 Lite julpynt

 Sista tomatskörden blev Tomatsoppa - jättegod. Säg till om ni vill ha receptet.

 Embla och Freja fick fina halsband och armband från Mallorca. Även varsin tröja som det stod Mallorca på.


Att förena nytta med nöje - Skogspromenad i det fina vädret



 Embla hittade en stubbe att vila på

 På väg hemåt igen



 Mitt kök - från Bagarstuga till målarbod

 Två fönster är inmonterade - "bara" sju kvar

 Även stora huset kommer att målas rött så småningom 


Höstdekorationer från gårdagens skogspromenad




Nu har vi varit hemma en vecka och det är slut på ledigheten. Det är nu mer än fullt upp ända fram till jul. Om två veckor är det All Helgona Helgen vilket innebär att Birgitta och jag planerar försäljning på Knotgården och lite Loppis. I mitten på november skall Miranda döpas i Stockholm, den 20 november är det Julmarknad i Alvik och helgen efter har Slöjdarna sin julmarknad i Sveasalen. Nästa helg blir det Larz Kristerz på Klockargården. Lars-Erik bygger på verandan så att få hjälp med någon markservice inne är det inte tal om. Eftersom jag skall jobba full tid i november så blir det mycket kvällsarbete framöver för min del. Annars har den här veckan flutit på som vanligt förutom att jag bytt ledig dag till onsdag och jobbade i fredags istället. Upptäckte att det är ganska bra att vara ledig mitt i veckan. Arbetsveckan kändes inte så lång då. Jag putsade flera fönster, målade lite grann, lagade mat och hann med lite datorjobb. Bara det  att vi kan äta och fika tillsammans under dagen känns bra eftersom Lars-Erik är hemma. I måndags kväll var jag också till Mora på mammografi. Landstinget har nu inskaffat en ny röntgenapparat som är fast på ett ställe så i fortsättningen får man åka till Mora. Positivt var att det inte alls gjorde lika ont som det brukar. Hoppas också att svaret blir lika bra.
Igår hade vi besök av Borlängefamiljen. Det blev en vända till skogen i det vackra vädret. Även idag är vädret fint men något kallare. Jag har varit ute och tagit reda på en del arbete samt pyntat lite till All Helgona Helgen. Känns bra att vila lite nu framför datorn och blogga lite, man liksom knyter ihop hela veckan. Det verkar som det blir blogg bara en gång/vecka nu. Man känner sig också lite frusen efter en veckas solsemester. Skall nog hinna med att baka lite skorpor idag också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar