13 juni 2012

Bullbak och Bloggande istället för trädgårdsarbete!

Idag när jag kom hem från jobbet regnade det så jag knappt kunde ta mig in från bilen. Igår när jag skulle fytta  ut mina plantor från växthuset och göra plats för mina tomater regnade det så jag bev blöt ända in på kroppen. I söndags kväll när Ulla var här och vi skulle gå runt Opplimen kom det en hagelskur så vi fick ta täckning under ett tak. Vad är det för sommar vi har fått egentligen? Nu är vi väl i alla fall värda en fin Midsommar eller.....  ?
På fredag har vi avslutningsfest på Knotgården med jobbet. Snälla... låt det inte regna. Nej, nu får det vara slut på gnället! Tänk vad mycket man kan glädjas över istället.

Till exempel vår fina glasveranda! Det är så mysigt att sitta där på kvällarna och sticka. TV tittandet är helt borta nu. Här kommer en rad olika glädjeämnen att vara glad och stolt över.

 Lekhörnan. Varsin docka har flickorna. Frejas älskade docka sitter i mitten.

 Nationaldagen firades i söndags - inte med påmpa och ståt men en liten fasadflagga sattes upp
.
 Verandan, lusthuset och vårt rikblommande paradisäppelträd.

 Sommarens första rabarberpaj med vaniljsås.

 De årliga pionerna som förgyller tillvaron varje sommar.

 Att landet är färdigt - nu får man vänta bara på att ogräset skall komma. Det växer synd nog trots vädret.


 Mina fina penséer är en stor glädjekälla.



 I lördags var vi till Borlänge på shopping och på kvällen var vi barnvakt åt dessa små godingar medans mamman och pappan var ute och roade sig.

 En mysig stund i glasverandan efter Opplimen runt.

 Tovade handledsvärmare och vantar har det blivit pga regnet.

Ikväll blev det bullbak till Midsommarfikat.


Veckan har gått så fort och även helgen. I lördags blev det en shoppingrunda och barnvakt i Borlänge på kvällen. Bland annat inskaffades det en gasolgrill. En storhandling på Lidel blev det också.
Jag jobbar heltid i två veckor nu och imorgon är det sista dagen jag är på jobbet före semestern frånsett sommarfesten på Knotgården på fredag. Sedan blir det "ledigt"i lite drygt fyra veckor. Midsommar skall firas med barn och barnbarn. Slöjdarnas försäljning på VISIR- bion midsommarveckan skall genomföras samt tre veckors försäljning i Tällberg. Musik vid Siljan blir det första veckan i juli. Ankis konsert på Sångsgården ser vi fram emot den 4 juli. Även att få rå om småflickorna med föräldrar i två vckor. Tänk vad kusinerna skall leka. Tre treåringar blir det här hela midsommar och en liten Miranda på 9 månader. Byns midsommarfirande blir på Midsommardagen i Knotgården.  Alla som vill är Välkomna dit! På fika, godispåsar till barnen, tipspromenad, dans kring stången m.m. Vi är nog enda byn som har en tradition att bjuda på fika?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar