19 oktober 2012

Ännu ingen TV efter en vecka!

Nu har en vecka gått sedan vår TV pajade. Som tur är har inte garantitiden på 2 år gått ut. TV:n skall hämtas och köras till Linköping för lagning. När kan man undra? Utan TV blir det helt andra rutiner som gäller. Viktiga program som "Bonde söker fru", "Hollyvoodfruar" m.m. ses som repris i datorn. Imorgon får det bli en vända till Elgiganten i Borlänge och hämta en låne-TV. I fortsättningen blir det också en extra TV i huset. Innan boxersystemet kom fanns det tre TV apparater i huset som alla blev obrukbara pga Boxer TV. Hoppas bara min gamla dator håller nu? En olycka kommer aldrig ensam sägs det. Tänk vad man är beroende av tekniken. Hur klarade man sig förr kan man undra? Man visste inget annat då. Människan är ju anpassbar sägs det? Bara att göra en felanmälan kräver stort tålamod.
Inte nog med Boxer TV. Nu håller man som mest på att lägga ner fiberkabel utanför oss. Då behövs inga boxrar hit och dit som jag förstår men det blir en nätt kostnad på ca 30.000:- innan allt är klart. Vi lever verkligen i IT- samhället och det är bara att följa med utvecklingen eller att bli en analfabet. 
På grund av frånvaro av TV har det blivit lite annat gjort på kvällarna. Det har bakats, broderats vantar och målats. Granris har hämtats från skogen till kransar och lite höstpyssel utomhus har blivit gjort. Det känns bra med ledig fredag och onsdag. Tänk vilken lyx att jobba bara tre dgr/v. Fr.o.m. januari 2013 skall jag börja ta ut min pension som komplement och den sista februari blir jag pensionär på riktigt.

Höstfint ute!



 Postlåda som väntar på sin ägare.

 En blomma till mig från en av mina brukare - det värmer!

 Jag fick beställning på 40 kardemummabullar.
 
 Nyckelhängare målas till kommande julmarknader.

 Handbroderade vantar, de vita är tovade och de svarta är stickade som vanligt.

Så här blir nyckelhängarna när de är färdigmålade. En billig användbar liten juklapp kanske? Ett hjärta till din käraste?

Fredag och lördag All Helgona Helgen blir det Hantverksmässa m.m. på Knotgården. Det blir också ett brödbord och aloveraprodukter. Se kommande annons i Leksandsbladet. Alla är hjärtligt Välkomna och se vad vi har. Ett litet Tips - ta en promenad runt Opplimen och kom sedan in till oss på fika.
Nästa helg blir det Lars Kristers på Klockargården. Det ser vi fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar