15 maj 2013

Händelserik vecka!

Senaste tiden har varit mer än intensiv. Vi har hunnit med både vinterkräksjukan, Rättviks marknad och 150 årskalas sedan vi kom hem från Nådendal. Kristi Himmelsfärdshelgen var det försäljning i Knotgården i två dagar. Det kom mycket folk och försäljningen gick jättebra. I samband med det kom det mycket främmande till oss på besök och i söndags kom Benny och Berit på lunch från dragspelsstämman i Malung. I måndags kom Kerstin och hjälpte mig igång med väven. Igår var vi till Mora och köpte bl. a nyckelhängare. Vi var också på Biltema och till Dollarstore, där det blev bl.a. en del pysselgrejer inhandlat till barnen. På kvällen var vi till Sundsbäck på slöjdarmöte och planering inför sommaren och imorgon är det vattengympa. Hur hann man med att jobba??
 Klädd till 150 års fest i Gudrun Sjödénklänning. 

 Lars-Erik har gjort en uppfinning som tar bort ogräset på gården. 

 Målade korgar till försäljning.

 Till helgen skall mina plantor sättas isär och ut i växthuset. 

 Målade stenar.

 Målade betongfat.

 Målade nyckelhängare i plåt.

 Försäljning på Knotgården, vantar, korgar och Aloevera.

 Marianne hade loppisgrejer som också gick bra.

 Embla och Frejas mormor och morfar hälsade på.

 Embla i gungan.

 Freja plockade blommor.

 Benny och Berit ser nöjda ut.

 Utsikt från stugan i Sundsbäck.

 Det här kortet tog jag över Siljan på hemvägen - från utsiktsplatsen i Plintsberg. 

 Förberedelser inför premiärvävning på min vävstol. Den är inköpt på 70-talet och flyttad tre gånger i huset med varp i. Har aldrig vävt på den. Tusen Tack Kerstin för att du hjälpte mig att få gång på den. Det tog hela dagen för dig. Inspiration till min första matta hitade jag i Kerstins vävbok - som är döpt till "Barbros matta" till råga på allt. 

Så här ser det ut! Kommer flera bilder på mattan på nästa inlägg.

 Idag har jag vävt ca 50 cm på min vävstol. Det känns så ovant då min vävstol är mycket mindre och inte så stabil som vävstolen på vävkursen. Får se hur det går? Har också börjat att rensa lite ute i trädgården. För övrigt är det stickning och mattrasor på agendan. Även vantbroderi, lagret måste fyllas på till Midsommar då Slöjdarna har försäljning i två veckor på Visir bion. Snart kommer Ofelia och Mirandas till oss och då blir det fullt upp att passa barn. Hoppas det blir fint väder så vi kan vara ute mycket. 

1 kommentar:

  1. NU VAR JAG IN PÅ DIN BLOGG OCH FICK SE MATTAN DEN ÄR JU JÄTTEFIN,HELT OTROLIGT VAD DU HUNNIT VÄVA LÅNGT,HOPPAS ATT DET GÅR BRA I FORTSÄTTNINGEN.

    SvaraRadera