13 juli 2013

Sommaren är här!

Nu kan man säga att det är sommar på riktigt! Idag har det varit så varmt, så vi har suttit på verandan på framsidan av huset för första gången den här sommaren, där det bara är morgonsol. Alla mattorna är nu skurade och har även blivit torra. Det känns så skönt att det är gjort. Jan-Erik och flickorna har varit här hela veckan och idag cyklar alla tre Siljan runt. Småkusinerna från Borlänge har också övernattat här i natt. Nästa vecka blir det cykling på Gotland för Jan-Erik och flickorna. Jan-Erik simmade också Vansbrosimningen i söndags på 45 minuter. Alla tre är riktiga "hurtbullar". De springer, cyklar, promenerar m.m. För min del har det blivit cykling inomhus varje morgon nu en period.
Idag har jag varit till Tällbergs Bystuga och packat upp mina saker till Slöjdarnas försäljning som börjar på måndag den 15/7. Vi har öppet varje dag tom den 2/8 kl. 11.00 - 17.00. Välkomna dit och titta!
För övrigt har det varit fullt upp sedan förra inlägget. Bland annat så har vi gratulerat Elsa som fyllde 98 år, vi har varit till Torrberg och tittat på en fin trädgård tillsammans med våra vänner och som avslutades med lite grillfest hos oss. Landet har rensats, jag har klippt håret, varit på fotvård och lite målning har blivit gjort.
Skriver inget mera den här gången. Bilder läggs in som vanligt!

 Nu är håret kort igen.

 Alla mattorna är nu skurade och ligger fint ihoprullade på hyllan.

 Elsa 98 år!

 Härligt med sommarvärme.

 Roligt för Elsa att få träffa stora flickorna och Jan-Erik som hon inte sett på länge.

 Bra torkväder för mina mattor.

 Jag fick stor hjälp av Lars-Erik med mattskurningen.

 Grillfest i verandan. Maten smakade bra efter Torrbergsbesöket. 

 Ulla och flickorna!

 Inga-Lill hjälpte till med efterrätten.

 Rosenspiréa i sin fulla prakt.

 En kväll åt vi hemmagjorda Hamburgare - mycket gott!

 Badbrudar på Morfars/Farfars trappa.

 Far och två söner söker skugga på lusthustrappan.

 Fikapaus i trädgården.

Söta Fanny i gungan!

 Julia, så söt! 

 Hans blev lycklig och ser förväntansfull ut inför efterrätten. 

 Julia provar pappas våtdräkt. Nästa år blir det nog Vansbrosimningen även för denna tös. 

Idag skördade vi två stora squach från mitt land. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar