30 mars 2014

Hemma i en vecka!

En vecka har gått sedan vi kom hem från Göteborg. Veckan har varit full med olika aktiviteter. Vi har varit till Falu lasarett och fått en ny hörapparat till Lars-Erik och sedan åkte vi till Ikéa och köpte rullgardiner till glasverandan. Vi passade också på att hälsa på i Paradiset på hemvägen där vi bjöds på mat som vanligt. Tack för det! Jag har också träffat mina f.d. kollegor och vi åt på en nyöppnad thairestaurang i Pingstkyrkans lokaler i Leksand. Den kan verkligen rekommenderas. God mat och billigt var det. Det är så trevligt att vi börjat att träffas varje månad. Vi var fem stycken den här gången. Har också börjat med tvåändsstickning - se Hantverksbloggen.
Igår blev det kakbak, två olika sorters kakor, och idag skall vi till Inga-Lill och Börje och äta våfflor på eftermiddagen. En promenad runt Laknäs i vårvädret blir det nog också. Idag är det lite sämre väder än igår. Igår var det rena sommarvärmen här och vi gick en promenad runt sjön. Förutom detta har vi varit på både gympan i Tällberg och på vattengympan veckan som gått. Det är viktigt att röra på sig och det är så skönt att sitta på testcykeln varje morgon igen. Jag har verkligen saknat den. Började få ont i ryggen i Göteborg men det är mycket bättre nu, kan det vara cyklingen mån tro?

Våren är här!

Tulpanfrossa - Då vi var i Göteborg hade blomsterhandlaren varit hit med en bukett tulpaner från min syster  Solveig och Naci. Buketten hade legat på trappan en hel vecka när vi kom hem. Efter kontakt med blomsterhandlaren kom de med en ny bukett två dagar efter vi kom hem. De har inte rätt att lämna blommor utan att de fått kontakt med mottagaren. Trots detta så är buketten lika fin än som när jag fick den. Tulpanerna till höger är de som legat på trappan och levererades den 17 mars och tulpanerna till vänster är den nya buketten. Tusen Tack för blommorna! De är lika fina än idag då det är den 30 mars. jag har dem i glasverandan där det är lite kallare på natten.


Jag har börjat på en ny matta den här veckan - den heter "Lingonröda tuvor". Skulle gärna haft lite mörkare grågröna trasor i ett fält men det är helt hopplöst att få tag i. Jag har gjort slut på mina egna och jagat med ljus och lykta på flera loppisar både i Falun och i Leksand men det är svårt med den färgen.


Äntligen är solskyddet på plats i glasverandan. Det blev genomskinliga rullgardiner från Ikéa. Vi är mycket nöjda med köpet. 


 Än så länge ligger fröpåsarna och väntar - Phu innan allt är i jorden!


 Igår planterade jag lite vårblommor på trappan. Hoppas det inte blir så kallt framöver att de inte klarar sig. Det var så skönt att få bort allt granris, kransar, ljung m.m.


Här kommer bilder från lite Göteborgs shopping. De tre första är från Gudrun Sjödén och den sista är från Indiska. Snart får nog även jag börja sälja på Tradera. När skall man använda allt? Här hemma går man bara i en Theshirt och kalsonger på dagarna. 





1 kommentar:

  1. TACK, TACK snälla ni för all hjälp under dryga två veckor i Göteborg!!!

    SvaraRadera