2 mars 2014

Sportlovsgäster!

Veckan som gått har vi haft besök av Jan-Erik och Fanny som hade sportlov. Fanny hade också två tjejkompisar med sig. Vi såg inte till flickorna så mycket mer än vid måltiderna eftersom de bodde i gäststugan och ville ha egna aktiviteter. Synd bara att det inte fanns någon snö då de gjorde ett tappert försök till pulkaåkning. Någon sparkåkning på Opplimen blev det inte heller. Aktiviteterna blev kortspel, promenader, telefonerna och att lägga ansiktsmask. Flickorna fick även en utförlig beskrivning om kvarnen av Birger, vilket var mycket "populärt". Onsdagen var vi en sväng till Rättvik. Annars har vi varit hemma här och tagit det lugnt. Jan-Erik behövde nog en välbehövlig vila och startavgiften till Vasaloppet hade han sålt. Idag har vi sett Vasaloppet på TV och på eftermiddagen gick vi en promenad runt sjön. Datakursen i Excell är nu avklarad, lite har jag lärt mig ialla fall men svårt var det att hänga med. Förkunskaperna är nog lite för dåliga skulle jag tro. Jag har i alla fall öppnat två bokföringsfiler i Liber Office som jag använder nu vilket var målet med kursen. Imorgon skall vi ha slöjdcafé på Knotgården igen och jag hoppas att det blir lite slöjdsugna som kommer. Vill man bara umgås går det också bra. Eftersom vi tog ledigt från både motionsdansen och gympan förra veckan måste vi delta i det den här veckan.

 En dag blev det Tacos till middag. Även farfar gillade det!

 Mor och son.

 Fanny mellan sina kompisar.

 Far och son är mätta och belåtna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar