13 februari 2011

"Änglar" finns dom..........?

Först vill jag be om ursäkt Fanny att jag glömde din namnsdag! Vi får reparera det med råge när ni kommer hit till sportlovet. Du vet, farmor håller på att bli lite "dement" på ålderns höst. Vi har ju fem barnbarn nu också att hålla reda på.
Förra inlägget var "vanliga veckan" men veckans slut blev inte så vanlig. Fredagen var det snökaos här. Vi vaknade och hörde hur stormen ven utanför stugknuten. Dörren gick inte att öppna och det gick knappt att ta sig till postlådan. Lars-Erik skulle hjälpa mig att köra bilen ut på Riks-70 men det trodde han bara. Han körde rejält fast och fick hålla på hela förmiddagen innan bilen kom loss med hjälp av granne och traktor.
Apropå rubriken! Visst finns det änglar!
Lars-Erik är en ängel som varje dag har lagat mat till mig när jag kommer hem från jobbet. Huset är varmt, han håller gården ren från snö och han ställer upp på det mesta.

 Så här ser det ut utanför f.d. uterumsdörren

 Taken är tyngda med snö

 Grön korg med sommarblommor på

Lite reklam för mina Aloveraorodukter också! Gå in på min hemsida och läs mera. Kolla mars månads produkt, extra erbjudande på "Aloe Vera Gelly" 170:- www.myaloevera.se/barbrojones



Flera änglar:
Tack, Ingela för att du ordnade skjuts i fredags så vi kom till jobbet båda två. Tack, till grannen som fixade så att bilen kom upp. Tack, Hans och Ankan för att ni grejar med våra datorer. Tack, Anki och Jan-Erik för all glädje ni ger oss och tack alla barnbarn och alla andra änglar för att ni finns.

2 kommentarer: