10 februari 2011

En vanlig vecka

Den här veckan har i stort sett varit som de flesta veckor. Mycket arbete, kommungympa, vattengympa, promenad och lite korgmålning. Förutom onsdagskvällen förstås då jag blev intervjuad av en kvinna från Statistiska centralbyrån över en timme via telefon. Jag hatar sådana intervjuer, enkäter osv. Tydligen ingår jag i en större undersökning som återkommer med jämna mellanrum. Hoppas det kan ge något vettigt i alla fall. Man orkar inte säga emot efter flera påtryckningar, till slut ger man upp och säger att det är OK. Vad beror det på att man inte kan säga nej och att man inte ens vill svara i telefonen på kvällen när det ringer? Det senare har säkert med jobbet att göra. Man är i så mycket telefon och samtal dagligen med människor så man orkar inte engagera sig när man kommit hem. Man har blivit en riktig TV-uggla också på gamla dar.
Lars-Erik jobbar med rummet i källaren. Det blir så fint och vad roligt det skall bli när det blir klart att få plocka in alla saker. Tydligen är det flera i familjen som är intresserade och tänker lägga beslag på rummet har jag hört. Lugn Anki - Jag har tänkt om. Det är klart att ni skall ha rummet så tar jag ert lilla rummet uppe som kombinerat arbetsrum och gästrum. Bra va?

 Detta är min shopping från Panduro i Göteborg. Jag hittade underbart vackra papper till korttillverkningen rosor på.

 Så här såg rummet i källaren ut för någon vecka sedan. Ni skall få se det färdiga resultatet snart.

 En bild till  ALLA mina BLOGGLÄSARE och till alla hjärtans dag

Farmor med barnbarn. Tvillingar X två.

Idag har det kommit massor med snö och det har varit trafikproblem. Trots det har det fungerat bra att köra nya bilen men fortfarande mycket ovant. Tänk att det är bara fyra månader kvar till sommar, sol och bad............
Nej nu är klockan mycket ...Godnatt!!

1 kommentar:

  1. Hej farmor! Nu har du glömt min namnsdag två år i rad! Jag hade faktiskt namnsdag i onsdags. Hej då!

    SvaraRadera