11 september 2011

Bak- Stryk- och Städsöndag samt även lite Blogg

 Tomaterna i mitt växthus har blivit röda.........Plockade tre durkslag fulla.

 Höstfint på trappan

 Äntligen har jag köpt nya jympaskor, skall invigas i morgon

 Oj, vad jag har längtat efter Tomatpaj...... Innehåll: äpplen, tomater, lök och riven ost.

 Regnbåge över Opplimen i tisdagskväll

 Tacksam skörd den här veckan

 Ännu finns det lite blommor kvar att plocka

 Många betongfat har blivit sålda. Se de gjutna änglarna och grodan.

Mera änglar, inköpta på marknaden igår. Den lilla ängeln hoppas jag får hänga på nya bebisens vagn.  

Tror jag får byta yrke och bli bagerska istället? Hembakat bröd verkar vara populärt bland marknadsbesökarna. Bakar inte folk idag kan man undra? Allt bröd går åt som smör i solsken på Bondemarknaden. Nu är det bara två lördagar kvar på marknaden.....Puh!! Igår var det mycket folk som vanligt, kanske ännu mera med tanke på  "Hemvändarhelg" till Leksand och alla övriga aktiviteter på byn. Jag bloggar lite medans degen jäser så det blir inte så lång blogg idag. Det är en regnig söndag så det får bli innedag. Så fort telefonen ringer så tror jag att nu har vi blivit mommo o morfar igen. Inget hade hänt igår. Tänk om det blir samma dag som du är född Hans, den 13 september? Familjen Jones brukar ju vara duktiga på att "pricka in samma dag".
Se på bilderna som får tala lite för sig själva.

1 kommentar:

  1. Barbros bullar,Mums..Jättegoda!(Bakning är inte min grej!)Kram Laila

    SvaraRadera