30 september 2011

Sommarvärme, jobbresa och ledig fredag.

 Paradisäpplen i min trädgård


 Nu spikas det golv i glasverandan


 Katja och Ingela utanför Stadshotellet i Kalmar. Shopping väntar, därför så glada.


 Ljung i alla färger på torget i Kalmar


 En fördrink och lite samvaro på hotellet innan kvällens aktiviteter

Hoppsan vad hände med bilden på mig framför Ölandsbron?
 Förväntansfulla barnbarn som besöker farmor på Bondemarknaden. Chokladbollar är inte så dumt.


Att köra traktor är skoj


Sommarvärmen har kommit tillbaka med besked. Idag har jag varit ute hela eftermiddagen i bara linnet och gjutit rabarberblad. Nästan alla rabarberblad har tagit slut på Bondemarknaden. Tack Viola för bladen jag fick. Tack också för en trevlig kväll och goda smörgåsar. Nu är det bara att börja tillverka på nytt igen till stundande julmarknader m.m. I morse tog jag en vacker höstpromenad till Sjugare och fixade håret. Jag såg förskräcklig ut med alla gråa hår som kommer. Man blir påmind varje gång man tittar sig i spegeln att åldern tar ut sin rätt. Vad gör man inte för att se lite yngre ut. Den här helgen skall vi också få träffa vårt 6:e barnbarn för första gången. Miranda Elsa Aurora Jones Ringborg en och en halv vecka gammal. Vi är så förväntansfulla. Veckan som gått har jag varit till Kalmar på jobbresa. Egentligen är det lite för långt att åka och det är lite jobbigt med alla tågbyten men med trevligt ressällskap kändes resan ändå inte så lång. Kalmar är också en trevlig stad att vistas i med sina pitoreska kullerstensgator. Förhoppingsvis har vi även fått lite mera kunskap om vårt dagliga arbete som handläggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar