18 januari 2012

Borlängelördag - Inbjudan

 Långpromenad på eftermiddagen, att åka "bobb" är kul. 

 Tre generationer

 Än är det tryggt att pappa åker med men vänta bara tills vi har blivit lite större............

 Fikastund och Farmors bullar smakar bra efter utevistelse

 Nästa söndag den 29 januari kommer Birgitta G. till mig och vill visa sina vackra smycken kl. 16.00.  Hoppas alla inbjudna vill komma. Ta gärna en vän med. Känner du att du vill komma men inte fått någon inbjudan så kom ändå. Finns det hjärterum så finns det stjärterum, brukar man säga. Vi bjuder på gott fika. Aloeveraprodukter finns ockå att köpa för den som önskar.
  
Den här veckan har vi också köpt en ny låsbar postlåda som jag målade i går kväll. Så här fin blev den. Ursäkta att den hamnade på snedden.  


I lördags var vi i Borlänge hela dagen och umgicks med våra tvillingflickor, Embla och Freja, som nu fyllt tre år. Mamman var borta hela dagen men pappan var hemma. Pappan har svårt för matlagning så farmor fick rycka in. Farmor (jag) fick verkligen veta att det inte var min spis och att det inte var mitt förkläde som jag hade på mig. Men med lite förhandling gick det bra för mat var ju välkommet. Till helgen får vi träffa våra andra fyra barnbarn. Det skall bli roligt eftersom vi inte sett de små liven på nästan en månad och de större barnbarnen, tonåringarna, var det flera månader sedan vi träffade.
I måndags började Kommungympan med nytt tufft program och imorgon är det vattengympa igen. Oj, vad veckorna går fort. Annars är det promenader, TV-tittande och stickning på kvällarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar