27 augusti 2012

Lite mera sensommarbilder innan hösten kommer på riktigt.

 Inlagd Västeråsgurka med lök har blivit en populär vara på Bondemarknaden


Lite bilder från Stockholmshelgen i augusti.
 Titta så stor jag blivit! Jag vill också se vad storasyster gör.
 
 Titta...................jag kan äta själv nu!

 Ofelia och Stor Phy rider på Leo. Båda är loppispresenter från Mommo.

 Lördagen besökte vi en pitoresk lekpark på Söder.

 Miranda var också leksugen men är ännu för liten.
 
 Indisk mat smakar alltid gott. Vi är förväntansfulla vad det skall bli.

 Vacker utsikt från Fjällgatan.
 
 Mommo fick order att ta symaskinen med - ingen ro ingen vila.....

 På söndagen kom morbror Janne på cykel och hälsade på. Mommo bjöd på kycklingsallad till lunch. Stora flickorna var i Göteborg synd nog, men vi har ju nyss träffats.
 
 Mommo har funnit sin favoritplats i glasverandan. Varje fredag broderas det och hörs på "Sök och finn" vilken lyx.
 
Nu har Bondemarknaden kommit igång. Sex lördagar blir det. Hoppas jag kan vara med alla gångerna.
 
 Första lördagen fick jag god hjälp av Ulla. Båda hade fullt upp. Det är så mycket folk. Jätteroligt men jobbigt.

 Mina trevliga grannar!

 Oj, här kommer visst gurkan igen! Det var inte meningen men den får väl vara med igen eftersom den är så god! I lördags var den slut före kl. 11.00.
 
Förra söndagen fick vi besök av min bror Benny med fru. Berit har blivit så smärt och fin.
 
 
Nu får bloggen vila lite! Det blev mycket bilder på två dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar