15 maj 2011

Tillägg till veckan som gått samt Helgaktiviteter

Glömska farmor...........!
Fy och skäms på sig farmor och farfar som glömde skicka födelsedagskort till Julia och Fanny på deras 14-årsdag i fredags den 13 maj. Så blir det när man grattar alla födelsedagsbarn i förväg med presenter. Stort GRATTIS till er båda från farmor och farfar. Vi lovar att vi skall bättra oss. Snart kommer ni hit så då får vi reparera skadan. Nu är ni stora flickor och tonåringar. Ni är så duktiga och bättre barnvakter finns inte.

 Lördagens bullbak

Far i arbete  

 Mina skötebarn som snart skall planeras ut

Gjutet rabarberblad. Bladet  fick jag från Viola. Det är mitt största blad som jag gjort. Förstärkt med hönsnät. Två personer behövs vid förflyttning.
  
 Embla äter Rabarberpaj med vaniljvisp. Freja likaså. Rabarber kan användas på många olika sätt.

 22 cementsäckar inhandlades idag

Pappas flickor som blivit så stora och så duktiga

Idag, söndag blev det en oplanerad resa till Borlänge och Byggmax eftersom 20 säckar cement redan är slut. Jag stannade på Kupolen och handlade lite medans Lars-Erik bar cementsäckar och var till Biltema. Sedan blev det fika i Paradiset med rabarberpaj som farmor gjort. För övrigt har helgens övningar mest varit rensning av land, bullbak, Eurovision Song Test och städning inomhus. Nu får vi invänta Anki och Ofelia till tisdag.

1 kommentar:

  1. Tack farmor! Det gör inget! Saknar er! Ha det bra, hälsa farfar! Puss puss!

    SvaraRadera