12 augusti 2011

Mera trädgård

Tre bilder från den vackra               t                                                                    rädgården i  Söderås








 Månde solen skina så mina tomater i växthuset blir röda...............

 Min första skörd av squasch

 Guldbollar i min tädgård

 Eftermiddagsfika i Brossen

 Glasverandan växer fram

Barnbarn

Andra veckan efter semestern är avklarad. Den här veckan har det varit lite lugnare på jobbet.  Eftersom jag inte bloggat på hela veckan så kommer bloggen mest att handla om förra helgen. Lördagen hade vi besök både på förmiddagen och eftermiddagen. Kerstin och Sören kom förbi och visade upp sin fina husbil. På eftermiddagen fick vi oväntat besök av Marianne och Mats. Söndagen gjorde vi en utflykt till Tällberg och Rättvik. Vi besökte Klockargården och nya blomsteraffären i Tällberg. Därefter åkte vi till en otroligt vacker trädgård i Söderås och  till Slöjdtuppen och åt mat. Hemvägen åkte vi förbi Brossen där nybakad blåbärskaka och kaffe väntade. Vi blev kvar så länge så vi hann även med att äta hanburgare innan hemresan. Tack Marianne och Mats för en mysig söndagseftermiddag i ert fina hus.

1 kommentar:

  1. Tack än en gång för dom fina sakerna,blomman tackar jag inte för, men det andra.
    På första bilden som du tagit i trädgården i Söderås
    så är det mlommor som har stora blad nertill och långa stängler med gula blommor på, vad heter dom,såg sådana blommor överallt när vi var i Norrland och åkte,har försökt leta i böcker men hittar dom inte. Lycka till med häcken.
    Kerstin.

    SvaraRadera