18 mars 2012

Födelsedagsfirande i flera dagar.

Söndag kväll och äntligen lite bloggande. Veckan har gått så fort och tre dagars ledighet är nu slut. Jag har också passat på att fylla 66 år under veckan. Fy, vad gammal man håller på att bli. Telefonen har ringt och grattissångerna har klingat. Vackra blommor pryder mitt hem och idag, söndag, har Hans med familj varit här och grattat "gamla farmor".
I fredags var far i huset och jag ute och uträttade ärenden nästan hela dagen. Vi fixade färg till verandan, köpte pärlspont, handlade dörrhandtag på Klas Ohlsons m.m. Kan ni tänka er, vi var också till Sibyllakiosken och åt hamburgare och pommesfrites. När vi kom hem blev det premiärfika med tårta och kaffe i glasverandan. Det var 25 gr. varmt där på eftermiddagen när solen låg på.  Igår, lördag, putsade jag fönster och sydde nya gardiner till rummet. Alltså händelserik ledighet med andra ord. Än finns det ork och krafter kvar i käringen. Förkylningen börjar nu också att släppa taget. Nu får det vara nog med förkylningsprat. Det är sista gången ordet förkylning nämns i bloggen nu, hoppas jag.

 Graulationerna började redan på jobbet med sång, grattismail och efter att Ingela och jag lunchat fick jag en stooor tulpanbukett från Ingela. Se så vackra de är! Tack igen!!!

 När jag kom hem från jobbet och vattengympan hade Ulla varit hit med detta underverk. Den är helt gudomligt vacker. Tack, Tack!
 Den här veckan har det blivit mera vantar. I nästa blogg kommer tovade vantar.

 Födelsedags- och premiärfika i glasverandan. Enkelt men gott.

 Fönsterputs pågår......

 Vad månde bliva av dessa töser? Dalahästklänningarna är på dagen till ära. Ett tag i alla fall - efter en stund var båda nakna som vanligt.

 Embla har bestigit en grushög under dagens skogspromenad

 Freja är på väg att bestiga ett stenröse

 Ice buggskor - present från Borlängefamiljen som också invigdes idag och kom väl till pass under promenaden. Superbra var de! Tusen Tack för dem, nu behöver inte "gamla farmor" halka omkull.

Embla, Ankan, Freja och Hans på skogspromenaden idag. Flickorna var välklädda och kunde plaska i allt vatten de såg.

Igår kväll var det min tur att rita kors i taket! Ingemar och Ingrid, svåger och svägerska,  kom och hälsade på, mycket trevligt. Vi får försöka att träffas lite oftare. Det är ju ingen lång sträcka mellan Insjön och Bodlindor direkt. Egentligen skulle ni hamnat i bloggen men jag glömde helt bort att ta fram kameran.

1 kommentar: