11 mars 2012

Våren är på väg!

Hörde i morse på TV att våren är på väg? Det kan bli upp emot 15 gr. varmt och det är mars månad. Härligt!
Idag är det redan söndag och min tredje lediga dag på raken. Har inte gjort hälften av vad jag planerade i fredags. Ledig fredag började med vattengympa och storhandling för att fylla på matförrådet. Sedan lite förberedelser av korgar till sommarens försäljning. Man är långt på väg när det trista förarbetet är gjort, grundning och målning av grundfärgen. Sedan är det dekorationen med blommorna som tar tid. Den här sommaren skall Slöjdarna prova på att ha sin försäljning i bystugan i Tällberg. Den ligger mittemot "Milla Mollys" blomsteraffär. Vi skall vara där i tre veckor, sena delen av juli tom 3 augusti. Det skall bli spännande att prova ett nytt ställe. Hoppas det kommer mycket folk. Vi var och tittade på lokalen i tisdags kväll. Den var jättefin och det finns bra med plats.
Igår städade jag och även broderade lite vantar. På eftermiddagen tog jag en promenad och uträttade ett ärende i Leksboda. I samband med det överraskade jag Lisbeth som fick "rita ett kors i taket", som hon själv uttryckte det. Vi har inte träffats på en massa år, vi som alltid var tillsammans i ungdomen och även träffade våra äkta hälfter samtidigt, som även de var kompisar. Lisbeth har nu flyttat till Leksboda sedan hon blev ensam. Hon har verkligen fått så fint och ombonat. Hoppas vi nu kan ta upp vår gamla bekantskap igen.
Lördagskvällen avslutads med Melodifestivalen och kan ni tänka er, vi gjorde Tacos. Rätt låt vann i alla fall!

 "Arbetsmyran" Lars-Erik har nu böjat med golvet i verandan

 Igår kom också dörren på plats efter en del dramatik

 Så här fina blir vantarna med lite dekorationer på - kedjestygn, efterstygn och franska knutar m.m.  Det kallas visst för fritt broderi. Jag var med några timmar på Hemslöjden i "fritt broderi" som jag nu får nytta av. Alla restgarner från växtfärgningen kommer också väl till pass.

 Trist förarbete men måste tyvärr göras......

 Ett vårtecken - sommarens fröer. Hoppas det växer för det är inte billigt med frön.

Tacos - inför kvällens TV-tittande. Lite fest måste det vara men att klä sig festfin? Där går gränsen. Därför ingen bild på oss. Far i huset duschade till min stora förvåning.

Idag söndag blir det fortsatt städning, blogg, lite broderi och sedan en sväng till Mora framåt kvällen, för att hämta korgar, som jag beställt. Kanske lite skype också med Gärdet? Kanske de åker tillbaka redan idag till Götet? Man vill ju gärna se flickorna hur de växer eftersom vi inte kan träffas så ofta. Imorgon, måndag, väntar jobbet igen  och kommungympa på kvällen.  Det var den ledigheten det. Förkylningen håller fortfarande ett litet tag om oss båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar