14 november 2012

Hosta och ont i halsen!

Idag är det onsdag = ledig dag. Vi sov nästan till kl. 08.30 i morse förutom att natten har varit lite orolig. Förkylning är värst på natten har jag fått erfara den här veckan. Jag hostar och halsen är som ett stort sår. Hostan har pågått några veckor och halsen ger sig inte. Tänker varje dag att kontakta doktorn men tänker sedan att det går väl över. Mitt i allt detta skall vi till Stockholm och vara barnvakt då föräldrarna skall åka till Göteborg under helgen. Hoppas förkylningen vänder idag!
Anki med familj åkte hem i söndags så nu är allt som vanligt här igen. Tyst och lugnt, man kommer snabbt in i gamla rutiner. Det är roligt att ha främmande för då blir det aktiviteter som aldrig blir av annars. Bl.a. var vi på Kupolen, Rasmus och jag, och shoppade medans övriga i familjen var i Paradiset hos Hans. Vi fick god middag av Ankan innan hemresan på fredag kväll. Tusen Tack!
Vi besökte Elsa 97 år, vi var på kyrkogården och tände ljus för våra kära, firade Fars dag m.m.
 
 Varje kväll skulle Ofelia somna i Mommos säng med Mommo bredvid - när vi la oss bars hon ner i sin egen säng. Morfars rutin är varje kväll att surfa i telefonen.

 Elsa 97 år - Miranda 1 år

 Tre generationer

 Alla samlade runt Elsas bord utom lars-Erik som var fotograf

 Tänk att kunna bo kvar hemma när man är 97 år!

Flickorna har krupit upp i leklådan - spännande tycker Miranda. 

Lördag kväll blev vi bjudna på underbart god Fars dags middag av Rasmus och Anki
 
Biff Stroganoff till varmrätt - mästerkocken Rasmus!

 Än en gång Tack och lov för glasverandan. Var höll vi hus tidigare, kan man undra.

 Tira mi su!
 
 Anki var mökta stolt över sin efterrätt - fantastiskt gott var det. Vilken lycka att bli bjuden på god mat och så duktiga ungdomar är att laga mat idag. Det blir nya maträtter som vi inte är vana vid. Mycket spännande.

Jag har bl.a. bakat saffransbiscotti till den traditionella julmarknaden i Alvik som går av stapeln nästa helg. Närmare bestämt söndag den 25 november.  

Idag skall jag göra lite förberedelser till kommande julmarknader har jag tänkt och ändå försöka att vila lite. Att sticka är mycket vilsamt t.ex.  Flera har sett mina vantar i tidningen och på bloggen och hört av sig. Någon krans skall det nog också bli. Kanske lite strykning, bakning, betala räkningar osv. Ja, ni ser hur det är -  ingen rast, ingen vila men man är ju sin egen lyckas smed, sägs det.  Snälla - Håll tummarna för mig att förkylningen vänder och ger sig idag!
En stor besvikelse är att det blir ingen "Bonde söker fru" ikväll på TV. Idrotten går ju alltid först. Fy, vad dåligt!!!!!

2 kommentarer:

  1. KRYAPÅDIGKRAM
    Till dig
    från mig!
    L.L.

    SvaraRadera
  2. Krya på dig mor, köp ingefära och drick drick drick så känns det nog bättre snart. Vet precis hur det känns, jag hade ju samma i somras. Var glad att du inte är operasångerska :-)

    SvaraRadera