8 november 2012

Knotgården och älskade barnbarn.

Nu är Hantverksmässan och Loppisen avklarad på Knotgården. Det blev verkligen en lyckad tillställning. Oj, vad mycket folk det kom och så många bekanta. Tänk att så många hittade dit? En del gick också Opplimen runt och kom sedan in till oss och fikade. För mig var det verkligen fullt upp båda dagarna eftersom jag var engagerad i både kaffeserveringen, Aloevera, mitt bord med vantar och korgar, brödbord och även  bordet med barnkläder. Lördagen fick jag lite avlösning av Ankan och även de andra hantverkarna fick rycka in vid behov. Tack till alla som hjälpte till och som besökte oss och även handlade. På lördagen dök reportern från Falu-Kuriren upp helt oväntat och gjorde ett trevligt reportage om oss som publicerades i tidiningen i måndags.

Här kommer två bilder från tidningen  

 Här är alla Loppis- och hantverksdamer samlade

 Jag fick visa upp mina vanter - vilken reklam vi fick
 
Här kommer lite bilder av barnbarnen

 Ofelia älskar att måla med vattenfärger
 
 Lars-Erik och Miranda begrundar de tända ljusen i Kristine kyrka

 Festis och chokladbollar är mycket gott tycker Miranda

 Hans läser sagor för treåringarna - Miranda myser hos Ankan

 Att klättra är kul
 
Det blev en promenad runt halva sjön på lördagen - att klättra upp på stenar är också kul
 
Mommo gjorde en grön trolldeg till Ofelia. Pärmen sedan dagbarnstiden kom fram och Ofelia ville  pyssla. Skall hon gå i Mommos fotspår mån tro?
 
Hemma i huset var det fullt upp med tre treåringar och en ettåring hela helgen. På lördag kväll åkte Lars-Erik, Miranda och jag till Kristine kyrka i Falun på Ankis konsert. Vackert och stämningsfullt var det. Tack för att vi fick komma och Tack Ankan för att du fixade så god mat tills vi kom hem. På söndagen var vi barnvakt till Ofelia och Miranda då Anki hade konsert i Eskilstuna och var borta hela dagen. En intensiv helg med andra ord. Undra på att man var trött efter helgen. Anki med familj blir kvar här ända till söndag. I morgon skall vi alla åka till Borlänge och hälsa på småkusinerna igen och även lite shopping blir det förhoppningsvis. Rasmus och Mommo vill till Kupolen.

1 kommentar:

  1. Ja det var verkligen ett
    trevligt reportage i FK!
    Kul att det kom så mycket folk!
    Inte bara jag som uppskattar dina "produkter"!!!
    Nästa "möte" blir i Alvik.
    Vi ses! Ha det bra!
    Kram L.L.

    SvaraRadera