18 januari 2013

Julen städas ut!

 
 
Här kommer ytterligare några bilder från julen!
 
Ofelia och Miranda älskar att dansa för oss och vill ha applåder! Äpplet faller inte så långt från trädet.
 
 

Margie och Freja fixar vårrullar

Tredje gången gillt........! Det här kortet har fallit bort varje gång de senaste blogginläggen. Flickorna hade dukat så fint på julafton så jag måste bara visa det! Kolla servettvikningen! Duktiga tjejer!

Idag är det den 18 januari redan och imorse när vi kom upp var det 18 gr. kallt. Burr.......... ! Allt julpynt är nu undanplockat. Jag fick tidningen Drömhem idag och blev så inspirerad. Allt gick i vårens tecken och all inredning i grönt, gult och rosa. Nu vill man bort med allt rött. Det dröjer nog ändå innan det blir vår. Inatt lovas det bli ännu kallare! Vi tog en promenad runt sjön mitt på dagen när solen var uppe. Helt fantastiskt vinterlandskap fick vi uppleva. Det kommer lite bilder i nästa blogginlägg från den promenaden. I helgen skall vi hjälpa Hans med flickorna eftersom mamman har åkt till London i fyra dagar. Annars är allt sig likt här hemma och tur är väl det. Jag brukar säga att när allt är som vanligt, är det bra.
Nästa helg skall vi till Falun och titta på "Ruggugglorna". Det börjar bli tradition nu. Först fika i Brossen, sedan Dalateatern och därefter mat. Det är trevligt att träffas och hitta på något trevligt den här tiden. Vi har också planerat in en resa till Nådendal i april. Även det börjar bli tradition nu. Det är bäst att passa på nu för i sommar blir det mycket barnvaktande verkar det och samtidigt blir det lite semester också. Anki har fått konserter i Ystad i två veckor i juli och även vi skall vara med en vecka. Ystad är en trevlig sommarstad av tidigare erfarenhet. Det är roligt att ha något spännande framför sig att vänta på. Det ser vi fram emot! En Stockholmsresa är också inplanerad i februari innan Jan-Erik kommer och skall åka Vasaloppet.
Det börjar också dra ihop sig till pension nu. Det är bara en månad kvar att jobba, har knappt fattat det att jag blir hemma varje dag.  Människan är ju anpassbar sägs det, så det skall nog gå bra. Eftersom jag varit hemma två dagar i veckan så har jag fått prova på lite. Vi ligger till 08.00 på morgonen, äter frukost, ser lite på TV och framåt 10.00 kommer kläderna på. Sedan är det dags för förmiddagskaffe och ca kl. 13.00 lättare lunch. Vi går ut på promenad varje dag och tänk att kunna gå ut när det är ljust. När vi kommer in fikar vi och till kvällen är det mat igen och sedan TVpå kvällen.  Däremellan finns det alltid något att göra. Tvätt, strykning, städning, plocka, dator, måla, sy, sticka m.m.m.m. Vi båda kommer nog även att göra någon gemensam aktiviteter framöver någon kväll i veckan, återkommer med det. Kommungympa och vattengympa kommer jag att fortsätta med som förut. Har även planerat in en vävkurs när jag blir ledig. Jag har så mycket mattrasor och även en väv uppsatt i vävstolen som väntar. Först skall det röjas ut i min lokal i källaren så fort Lars-Erik har gjort mitt efterlängtade förrråd. Oj, vad det skall bli bra!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar