11 januari 2013

Mera bilder från Jul- och Nyårshelgen!

Lillskruttan Miranda åker pulka! Tänk vad stor man blivit! Mommo längtar redan efter dig och Ofelia så klart! Hörde just av Morfar att Ofelia har feber som inte ger sig och skall till doktorn! Stackars dig, Mommo och Morfar håller tummarna och hoppas att den dumma febern går bort.
 
                                       
Miranda ett år och tre månader men redan så intresserad av att läsa bok!













Ofelia har radat upp alla Mommos dockor till Mirandas förtjusning

Piggelinglass är gott!
                                   
 

Sex av åtta julfirare på motionsrundan runt Leksboda

NYÅRSMIDDAG! (Kockar Anki och Rasmus)
                                
Huvudrätt: Oxfilé med bearneissås och hasselbackspotatis
 

Förrätt: Gratinerad Chévre

"Efterrätten föll visst bort men det var mangosorbet med vaniljmascarpone på chokladkexbotten"
Allt var succé - mycket gott!!!!!
 

Rasmus, jag och Tobias förväntansfulla inför den stundande Nyårs-middagen!


 
Snölek i Paradiset!


2012-års sista promenad runt Leksboda! Så halt det var!

Här har jag försökt fått in lite bilder efter konstens alla regler, som Anki listat ut, från Jul- och Nyårshelgen! Hoppas Hans hjälper mig att få ordning på webbläsaren snart? Bilderna är lite huller om buller men det får vara så nu.
Idag är jag ledig från jobbet och skall försöka få bort lite julpynt...........hoppas jag. Har jobbat en dag extra den här veckan så det har inte blivit så mycket gjort här hemma. Nedräkningen har börjat nu till pensionsdagen på riktigt som börjar från och med mars månad. Alla börjar fråga hur det känns? Skall återkomma om ett halv år, svarar jag. Just nu känns det lite overkligt och konstigt att börja plocka ihop allt på jobbet som man samlat på sig sedan -93. Tänk att man har jobbat heltid som Biståndshandläggare i  20 år förutom den senaste tiden då jag jobbat 80% och 60%.  Jobbet har varit så roligt och är fortfarande, vilket gör att känslorna är blandade!  Det som nu känns bäst är att inte behöva gå upp så tidigt på morgonen och själv kunna bestämma över sin dag. Läste ett klokt ord i min almanacka som sa: "Man skapar sin egen framtid själv." Det är sant men det viktigaste är nog att vi båda får vara friska. Då finns alla möjligheter. Vi skall försöka ha friskvård så mycket som möjligt och även göra en del roliga saker tillsammans. Återkommer senare med vad jag menar. Även själv har jag planerat att göra något roligt när jag slutar jobba. Återkommer med det också senare!
Idag har jag varit till tandläkaren på morgonen. Vi båda har ju fått nya tandläkare i Leksand. Det känns väldigt positivt och bra! Jag var deras premiär patient till deras nya utrustning idag. De fotograferade hela min mun både före och efter behandlingen och sedan fick man se allt på en stor TV- skärm. Helt fantastiskt vilken utveckling och så noga tandläkaren gjorde rent i munnen från tandsten och i tandfickor. Tilläggas skall att alla där är så trevliga och pratsamma så all oro och rädsla inför ett tandläkarbesök förvinner. Dagens ros till mina två nya tandläkare på Sverigekliniken, Tandhälsan i Leksand! Tänka sig att jag var dit före julhelgen och inte hade något hål. Billigt är det också!

Slutbloggat för idag! Det kommer mera bilder nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar