2 februari 2013

Ett gott skratt förlänger livet!

Ett gott skratt förlänger livet, sägs det! I söndags var vi och såg på Ruggugglan i Falun. Det var längesedan jag skrattat så mycket. Vi var till Marianne före och fick god paj och efter teatern åt vi på Kina restaurang i Falun. Det blev en hel söndag i goda vänners sällskap.

 Mätta och belåtna är vi efter god skinkpaj och tillbehör! Tusen Tack för det!

 Marianne poserar framför sitt fina hus i vinterskrud.

 Kinamat smakar alltid bra! Samma bord som förra året! Även det börjar bli tradition. 

 Oj, vad vi fick skratta - kan rekommenderas

 Handledsvärmare - det sägs att om handlederna är varma så blir hela kroppen varm

 Mera tovade vantar med broderi på

 Handstämplade kort

Nu har solen börjat värma upp glasverandan lite - snart behöver vi inte elda för att kunna vara där!

Det var ett tag sedan jag bloggade nu men bättre sent än aldrig. Veckan har försvunnit med rasande fart, arbete, kommungympa, vattengympa och slöjdarmöte. I onsdags på min lediga dag hade jag besök av Lisbeth och Britt-Marie. Lisbeth och jag var bästa väninnor i ungdomen och sedan har vi inte träffats på en massa år. Vi har nu bestämt att vi måste träffas lite då och då. Både Lisbeth och Britt-Marie bor på gångavstånd, närmare bestämt i Leksboda.  Som blivande pensionär hoppas man ju på att få mera tid för sociala kontakter.
Idag har vi varit till Rättvik och handlat lite och både igår och idag har vi åkt två varv runt Opplimen på spark. Det är en plogad bana runt sjön och det är helt underbart på sjön i solen. Det gäller att komma ut mitt på dagen i solskenet. Lars-Erik har börjat bygga på mitt förråd nu när det blev lite varmare ute. Å, vad det skall bli skönt att få bort en massa saker från källaren. Får se om jag kan få till en liten bod där så småningom. Om drömmen går i uppfyllelse!
Ikväll skall vi se på Melodifestivalen och äta räksmörgås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar