18 februari 2013

Ytterligare en social helg!

 Lars-Erik har börjat bygga ett förråd till mig

 En annan färgkombination på vantar

 Tänk att jag har varit på hockey.............!

 Visst känner man sig lite yngre när man klippt håret?

 Vuxna tycker också om att leka ibland

 Efter badet smakar det bra med mat

Goda efterrätter - men svårt att välja

 Förrätt

 Fönsterbord på Gyllene Hornet

 Varmrätt - undra på att vi blev övermätta

 Börje fick två st traktorer - barnasinnet går aldrig ur sägs det!

 Eftersnack med kaffe och god semla hos Börje och Inga-Lill i Laknäs

Jag har också börjat så smått att titta på trasmattsmönster. Snart börjar vävkursen, det skall bli superroligt! 


Även den här helgen har varit social och även veckan som har gått har varit social och händelserik. Tisdagskvällen hade vi från Slöjdarna en träff hemma hos Gunilla i hennes vackra hus. Vi stickade, virkade och pratade. Nästa gång vi träffas blir i mars. Mycket trevligt!
Halva fredagen tillbringades hos frissan. Stavgång dit och hem, blev det. Förena nytta med nöje med andra ord. I lördags var vi, Lars-Erik och jag, på Tegera Arena. Leksands Sparbank bjöd på god mat i sin loge och vi fick se hockeymatchen mellan Leksand och Oskarshamn. Det var så spännande............men Leksand förlorade med 4 - 3 efter förlängning och straffar. Tack Leksands Sparbank för inbjudan! En mycket trevlig tillställning som vi gärna gör om!
Söndagen firade vi Börje inför hans stundande 70-årsdag med bad och mat på Gyllene Hornet i Tällberg. Annars har veckans övriga aktiviteter varit stavgång, vattengympa och kommungympa. Det gäller att hålla igång och göra någon aktivitet varje dag. Det blir alldeles för mycket "soffpotatis" och TV-tittande ändå. Tur att man kan sticka framför TV:n. Ikväll blir det "Annorlunda familjen" och "Molanders" som vi inte får missa. Igår var det "Örfilen" som vi börjat titta på.
Till helgen blir det en resa till Stockholm. Det kommer i nästa blogginlägg.
Nu skall jag duscha efter kommungympan så jag kan bänka mig vid TV:n med stickningen till kl. 20.00.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar