1 mars 2013

Stockholmshelg och Pensionär på riktigt!

Helgen som gått har vi varit i Stockholm. Vi åkte redan på torsdagsmorgonen och kom hem på söndagskvällen efter en god middag i Borlänge. Det blev en rejäl helg med tre övernattningar. Vi hann hälsa på Jan-Erik, vara barnvakt när Anki repade, äta lunch ute, bjudning på lördagskällen, träffa stora barnabarnen, shopping hos Gudrun Sjödén, fira min pensionering och kommande födelsedag  m.m. TACK alla för en trevlig helg med mycket god mat och TACK för den fina födelsedagspresenten som jag fick av er, Anki, Rasmus och barnen. En jättefin väska från Gudrun Sjödén. Den kommer väl till användning framöver.
Igår gjorde jag min sista arbetsdag på jobbet. Det gick förvånandsvärt bra att lämna allt. Det blev mycket kramande och farväl! Jag blev också bjuden på en fin middag på Gästis förra onsdagen av mina kollegor och jag fick en fin varm pläd i Ekologiskt ull från Klippan samt en Mårbacka pelargon. En stor vacker tulpanbukett står här också nu till beskådning. Inte nog med det, på fredag hämtas jag upp av mina närmaste arbetskamrater, jag har ingen aning om vad de hittat på? Mycket gruvsamt är det!  Jag tror att jag har förberett mig så länge på att jobbet en dag tar slut, så det känns helt rätt nu. Att gå i pension är en process som växer fram inom en. Det är bra att succesivt trappa ner på jobbet före pensioneringen. Nu får jag koncentrera mig på vävkursen som börjar redan på måndag, övrigt hantverk, promenader, städa i huset, plocka och rensa m.m. Snart kan jag flytta in saker i förrådet också. Dagen är min med andra ord!
Jag tror att det blir bra att vara pensionär bara vi får vara friska. Spännande också att se vad jag får i pension. Vi har också flera resor att se fram emot samt ev. en resa igen till Stockholm framöver. Nu kan vi ju åka när som helst. Slutet av april blir det en resa till spa i Nådendal, i sommar blir det Ystad en vecka med Operakonserter och sedan Bornholm ett par dagar. Till hösten blir det en resa till Kanarieöarna. Sedan måste man vara social också och träffa vänner och bekanta vilket man inte hinner med så mycket när man jobbar.

AVTACKNING!
 God trerättersmiddag på Gästis var en riktig höjdare............

 Ingegärd och Ingela blev också  nöjda och mätta


BILDER FRÅN STOCKHOLMSHELGEN!
 Miranda utklädd som ängel - hon är också själv en liten ängel 

 Mommo och Miranda i Ankis kök - lite blyg var hon först men tinade snabbt upp!

 Ofelia fick lite pennor och en Pysselbok av Mommo. Miranda en liten bok med Mumin.

 Tre kockar! Ju flera kockar ju sämre soppa stämmer inte kan vi alla intyga. Jättegott - Morotssoppa, Tacopaj och efterrätt med banan, glass och coccos. 

 Alla åt som alltid -  som om vi inte sett mat förut!

 Förste kocken avsmakar efterrätten - ser mycket belåten ut, må jag säga!

 Även Ofelia gillade efterrätten

 Tiramiso blev efterätt på lördagsbjudningen - "Mor" till ära!

 Vi fick avnjuta Rasmus goda köttfärssås med rött vin i - mycket gott, en tiopoängare!

 Innan hemfärd på söndagen kom stora flickorna och vi gjorde hamburgare med olika tillbehör

 Mommo bjöd på Estelle-tårta dagen till ära!

 Shopping på Gudrun Sjödén. Väskan är en present från Familjen Ringborg/Jones. 

Mårbackapelargonen skall få sin plats i glasverandan  

Just nu är Jan-Erik hos oss sedan i onsdags. Han skall åka Vasaoppet på söndag och vi skall stå där och ta emot honom i målet. Får se hur det går med tanke på att han har fått ischias.  LYCKA TILL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar