7 mars 2013

Pensionär en vecka och redan fullt upp!

Ja, nu har jag varit pensionär på riktigt en hel vecka. Veckan har gått så fort - vart tog den vägen!  Helgen var vi och tog emot Jan-Erik i målet på Vasaloppet! Tiden  blev 5.40 vilket var lite sämre än förra året (5.13) men tiden räckte ändå till medalj. Själv var han inte så nöjd men vi tycker i alla fall att du gjorde bra ifrån dig trots dina krämpor. Grattis igen!
Jag har hunnit avverkat fyra dagar på vävkursen också. Det är så roligt och tiden går så fort. En del eftermiddagar har ägnats åt att klippa matttrasor förutom igår då jag målade en korg. Flera vändor runt Opplimen har det också blivit och idag blev det vattengympa kl. 12.00 direkt efter vävkursen. Det gäller att passa ihop aktiviteterna så det inte blir för många vändor till Leksand. I tisdagskväll hade vi i Slöjdarna också en liten träff hemma hos Gunilla och på lördag skall Britta och jag ha vernisage på ABF-lokalen då Slöjdarna ställer ut en del alster. Synd nog kom ingen annons idag i Leksandsbladet men det är i alla fall på lördag mellan kl. 13.00 - 16.00, om någon har vägarna föbi. Sedan pågår utställningen till efter påsk. Söndag kommer våra vänner till oss på lunch och fika. En promenad runt Opplimen och lite bildvisning blir det nog också.
 Tulpanerna som jag fick från  jobbet förra torsdagen står fortfarande lika fina efter en vecka.

 Målet vid Vasaloppet känns väl igen?

 Eftersom du Jan.-Erik tog bilden på dig, när du kom i mål, från min kamera så visar jag väl en bild på mig själv innan du kom i mål. Vart tog bilden på dig vägen i kameran? Jag vet att du lagt den på Google+. Ja, ja släkten ser den i alla all. 

 Lammstek och klyftpotatis blev det när vi kom hem från Mora. 

 Första dagen på vävkursen - en korg med mattrasor och en förväntansfull nybliven pensionär.

 Min första matta blir i olika gröna nyanser.

Vi har fått ny utsikt från vårt köksfönster den här veckan!

I början av påskveckan blir det nog en resa till Stockholm då Anki och Rasmus behöver hjälp med barnen. Påsken firar de hos oss och Anki blir nog kvar med barnen några dagar efter påsken också. Ja, som det ser ut är det fullt upp framöver. Nästa helg blir det en sväng till Borlänge och barnbarnen då tvillingmamman skall ha lite semester.
Lars-Erik har nu börjat måla inne i förrådet och snart skall det ockuperas av diverse saker. Ja, som ni hör är det fullt upp redan.

1 kommentar:

  1. Hej Barbro och Tack för sist!!!
    Hur känns det i vävstolen,roligt förstår jag,jag har också nyss gjort en grön matta,lite snabbgjord för jag vill ha slut på varpen,så jag kan fixa vävstolen,den är lite knasig nu,så jag måste sätta i lite öglor i skaftkäpparna som går ner till lattorna,skall visa dig när du kommer hit.

    SvaraRadera