11 mars 2013

Avtackning med mera!


 Förra veckan målade jag den här korgen som nu står i ABF-lokalen i Leksand. 

 I väntan på mina kollegor - Vad har de hittat på måntro? Lite pirrigt var det allt. 

 Bowlinghallen i Rättvik blev det - här är mina kära kollegor. Från vänster Ingela, Yvonne, Katja (min chef), Jessica och Ingegärd. 
Vinnarinstinkten kom och roligt var det. Jag vann i allafall över Ingela!

 Efteråt bjöds jag på god mat i restaurangen.

 Flera av oss åt Oxfilépanna med pressad potatis.

 Söndag var det bjudning hos oss. Lite påskpynt kom fram. Det blir så varmt i glasverandan när solen kommer fram.  
 Till efterrätt blev det Pannacotta med blåbär och Björnbär. Fisk till förrrätt. 

 Promenad runt sjön i det soliga vädret var helt underbart. 

 Efter promenaden blev det fika. Flädertårta från Siljan smakade bra. Tack Rasmus än en gång för presentkortet jag fick från Siljan som julklapp. Det kom bra till pass även den här gången. Nu är det slut. Det räckte också till varsin Semla i lördags. 

Jag fick en fin liten bytta, som även kan användas som ljuslykta, med pärlhyacinter i och en flaska rött vin "Morberg" av söndagsgästerna. Tack än en gång och att ni ville komma till oss. Nästa gång vi träffas blir nog till Nådendal i slutet av april om ingen kommer på något annat?

Ja, nu är jag ordentligt avtackad av mina arbetskollegor! I fredags hämtade de mig till hemligt mål. Först var det en fördrink med tillbehör hemma hos Ingela och sedan bar det iväg till Bowlinghallen i Rättvik. Vi bowlade ca en timme och sedan åt vi supergod mat. En jättetrevlig kväll blev det. Hjärtligt TACK för allt! Det känns helt "överväldigande" på alla sätt hur firad jag blivit!
I söndags hade vi våra vänner här på mat. Det blev en trevlig sammankomst med promenad runt sjön, mat, fika och lite bildvisning från föregående resor vi gjort tillsammans. Idag måndag har jag varit på vävkurs igen. Har vävt ca 1,5 meter nu på min matta. Det är så roligt, jag riktigt längtar efter att åka dit. När jag kom hem tog vi, Lars-Erik och jag,  en långpromenad i det fina vädret. Det är hårda fina skoterspår i skogen man kan följa. Kommande helg åker vi till Borlänge och sover över samt hjälper Hans med barnen. Påskveckan blir det barnvakt i Stockholm i tre dagar innan familjen kommer hit! Den här gången skall vi åka tåg dit och buss med pensionärsrabatt hem. Bussen hem kostar 99 kr/person. Billigare kan man inte komma undan. Hej för den här gången. Nu skall jag klippa lite trasor tills imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar