23 mars 2013

Pensionärsliv som 67 åring och GLAD PÅSK!

 Ulla kom och grattade mig på födelsedagen som alltid!

 Födelsedagstårta från Café Siljan smakade bra.

 Besök hos Elsa 98 år snart - hur kan man vara så pigg vid så hög ålder? 

 Embla grattade farmor med egenhändigt tillverkat födelsedagspaket när vi kom till Borlänge

 Hans bjöd på god födelsedagsmiddag lördag kväll på restaurang i Borlänge. Flickorna fick pannkaka med sylt och grädde.  Vi vuxna åt grillspett med tillbehör. Mycket gott! Tusen Tack för det Hans!

 Glass till efterrätt så klart fick flickorna!

 Resultatet efter Barbros ambulerande frisérsalong - alla tre nyklippta.

 Efter klippningen bjöd farfar på sin populära fläskpannkaka.

 Mera vantar!

 Äntligen är julgardinerna borta. Nu får våren komma snart.

 Min älskade trasmatta till påseende - 4 meter lång är den. Hinner väva en kort variant också innan kursens slut och nerklippning. Sedan blir det att fortsätta väva hemma. 

 Nöjd broder med fru - mätta och belåtna. Trevligt med besök. 

GLAD PÅSK - till alla mina bloggläsare! 

Nu har jag varit pensionär i tre veckor! Kan redan inte förstå hur jag hunnit med att jobba (som är ett vanligt uttryck hos alla blivande pensionärer).  Det är två veckor kvar nu av vävkursen. Vi har hjälpt Hans med barnen förra helgen och den här helgen har vi besök av min kära bror och svägerska. Vi skall till Stockholm och vara barnvakt och påsken kommer att firas i Bodlindor.

1 kommentar:

  1. Äntligen så får jag se mattan,den är ju jättefin så den får du verkligen vara nöjd med.I fredags så köpte jag en redkam på Webben och 25 meter snören,redkammen skall vi ha när vi drar på vävar,skriv på google (HANNA LEKER Blogg) så får du se hur man använder den,har skrivit till henne å frågat en del och jag fick svar omgående,hon har gått på sätergläntan.Ha en bra dag i Solen.Kerstin

    SvaraRadera