18 april 2013

Kort Blogginlägg!

Skriver ett kort blogginlägg för att det inte skall bli så långt emellan inläggen. Veckan har gått så fort och imorgon är det redan fredag igen. Nästa vecka skall jag väva bara två dagar, torsdag och fredag, sedan är vävningen klar. Ca 10 m mattor har det blivit. Till hösten blir det nog en omgång till? Jag är så sugen på att väva plädar.
Idag har både  Lars-Erik och jag varit på vatten gympa. Han har tom köpt ett kort på 12 ggr. Bra, tycker jag!
Igår var jag upp till mitt jobb och hälsade på och hämtade nyckel eftersom jag skall jobba i två dagar nästa vecka. Det kändes inte något särskilt att komma tillbaka dit. Allt var sig likt.
Det har blivit mycket shopping den här veckan. I lördags var vi till Insjön och shoppade två par jeans till Lars-Erik. Hur kan man sälja så fina jeans för 199:- som har kostat över 800:-? Vi passade också på att hälsa på Ingemar och Ingrid vilket inte sker så ofta. Vi blev kvar en rejäl stund på fika och hade så trevligt! Vi får skärpa oss och träffas lite oftare kom vi fram till. Vi köpte också ny diskmaskin, dammsugare, strykjärn och elvisp. L-E har nu fullt upp med att montera in diskmaskinen, vilket inte verkar vara det lättaste. Tur i alla fall att man har en händig man som klarar det mesta. Även detta med att byta däck på bilen är avklarat. Bilen blev också tvättad både inuti och utanpå den här veckan.
Annars har veckan varit bakning av skorpor, ett nytt recept jag fick av Ingrid på äppelkaka har provats och även lite stickning och broderi av vantar har hunnits med. En liten promenad har det också blivit varje dag.
Idag får det bli bara en bloggbild som Lars-Erik tog med sin kamera från Tällbergspromenaden för två veckor sedan. Jag återkommer med flera bilder i nästa blogginlägg från kommande helg. Det blir mycket trevliga aktiviteter framöver.

Lite vilopaus i solen utanför Siljansgården i Tällberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar