26 april 2013

Slut på Vävkursen (för den här gången)!

Idag har jag klippt ner min mattväv! Jag är mycket nöjd med resultatet och mattorna ligger redan på. Tänk att det kan bli så fint av gamla kläder. Det har varit så roligt att återuppta vävningen och nu vill jag bara få gång på min egen vävstol. Eftersom du Kerstin vill se dem så får detta inägg innehålla mest mattor förutom mitt senaste köp från Gudrun Sjödén. Till hösten blir det nog vävning av plädar, tror jag? Kanske jag kan använda mitt växtfärgade garn?


 Fröken Vera begrundar min första matta som är nästan 4 m lång. 

 Det blev en lika matta i datarummet också men jag gjorde lite smalare fält. 

 Stolt väverska poserar med sin första matta!

 Även i glasverandan blev det en lite längre matta i samma mönster och färger. Det skall bli kul att börja med lite andra färger. Det får bli rosa, vitt och brunt eftersom min varp är brun. Hoppas bara den fungerar efter alla år vävstolen stått med varp i. 

 Så här blev det i hallen.

Här kommer lite mera mattor - även Ulla-Britt klippte ner sin väv idag.







 Förrådet är nu färdigt!

 Har nu försökt att plocka ur i källaren. Vilken skillnad det blev när alla korgar m.m. kom bort. 

 Alla mattrasor är nu sorterade i färger och i kartonger ute i förrådet. 

Mitt senaste inköp från Gudrun S. 

1 kommentar:

  1. Hej Barbro!!
    Tack för du la in dina fina mattor,så jättefina så dom får du verkligen vara jättenöjd med,och att du har hunnit med å väva så mycket,duktigt jobbat,så nu är det bara att börja med din egen vävstol när vi fått i ordning den.
    Ha en trevlig resa Kerstin.

    SvaraRadera