16 mars 2011

Födelsedagsfirande hela veckan.


Vinterpromenad i Sätra och Bodlindor. Utsikt över Oplimmen.





Grattis på 65 årsdagen...........

 Fyra olika sorters pajer

                                     

 Mätta och belåtna!

 Ulla, min vän, som redan är pensionär. Snart är det din tur att fylla år.

 Tulpaner från mina kollegor

 Tulpaner från grannen

Smycke från "Lilla Lisa design".

Jag har själv inte fattat att jag är en glad pensionär nu!!!! Jag fattade heller inte att alla andra visste om det. Firandet började i söndags med Humlanrevy i Insjön och en fin tulpanbukett som jag njuter av varje dag. Tusen Tack Marianne, Mats, Inga-Lill och Börje. Kvällen avslutades med 4 olika sorters pajer och tårta här hemma. Måndagen på jobbet blev lite ovanligt seg eftersom firandet från söndagen tog ut sin rätt. Måndag kväll kom Ulla hit och vi åt rester av maten från söndagen. Många Tack Ulla för presentkortet! Jag skall köpa en fin blomma för det längre fram i vår. Igår var det dags igen, stor uppvaktning på jobbet. Jag blev bjuden på mat på Moskogen och firad tillsammans med mina kollegor och fick en underbart fin vårbukett med tulpaner. Inte nog med det, jag fick också ett litet vackert grönt paket som innehöll ett vackert "Lilla Lisa smycke," som jag blev väldigt glad över. Hjärtligt Tack till er alla på jobbet som gjorde min födelsedag till ett minne för livet. Igår kväll kom vår granne in och överraskade med en fin blombukett. Ett stort Tack till våra trevliga grannar. Telefonen har ringt, SMS har plingat, grattiskort med  posten och mail har kommit. Till helgen blir det bjudning både på lördag och på söndag. Oj, vilken uppvaktning och ändå har inte barnen varit här ännu.! Trodde inte att en pensionär var något att fira? Återkommer efter helgen med mera firarrapporter.

2 kommentarer:

  1. GRATTIS,GRATTIS på Födelsedagen.....
    Fina presenter du fått, och god mat du bjudit på.

    Hälsningar från oss Kerstin å Sören.

    SvaraRadera
  2. Grattis :-)
    Vi kommer på söndag och firar. Freja vill ha kaka, Embla vill ha grädde.

    SvaraRadera