31 mars 2011

Vårpromenad med födelsedagsfirande

Igår tog vi (Lars-Erik och jag) en fin vårpromenad till Torrberg efter jobbet för att gratta Ulla som fyllt år. Solen sken och man blev svettig trots att klockan var sex på kvällen. Vid niotiden på kvällen när vi gick hem var det mörkt men vi tog oss hem utan besvär. Sedan jag började blogga är kameran med överallt, även denna gång. Den bilden kan jag lägga i bloggen och det här kan jag skriva om i bloggen .........finns ständigt i huvudet. Till och med Torrbergs by är nu dokumenterad i min blogg.

 Nedre byn - bilden tagen från vägen utanför Bror H.

 Anslagstavlan utanför Tirus

 Templet - Ankis "karrier" började här

 Framme vid Målet - Ullas hus

 Lön för mödan - jättegoda Räksmörgåsar

Veckans skörd - målade smörknivar. Varför inte ge bort en smörkniv istället för en blomma?

I kväll var det sista gången på vattengympan som avslutades i bubbelbadet. Ser fram emot när simhallen öppnar igen till hösten. Annars har den här veckan varit en helt normal vecka, förutom attacken av förkylningsvirus som slog ner som en bomb i söndags. En vecka med lite målning, stickning, Tv och småplock. Tack vare rummet i källaren har flera skåp rensats ut och även uppe så har det flyttats saker och plockats i skåp. Två nya lampor har också inhandlats till rummet i källaren som börjar bli riktigt mysigt. Tänk att jag kunde övertala Lars-Erik att byta ut de fula lysrören i taket. Hoppas att även du kommer att trivas där Rasmus annars får ni trängas här uppe i Ankis gamla rum. Till hösten är ni fyra i familjen.

2 kommentarer:

  1. Ja, tänk att du skulle bli så bloggfrälst! Dra in andan nu för snart är friden slut, på lördag kommer vi och sen blir det full rulle i några veckor! Hi Hi!

    SvaraRadera
  2. Hej farmor! Hoppas ni har det bra! Snart är det påsklov!

    SvaraRadera