3 mars 2011

Sportlovsveckan

 Jan-Erik kommer i mål efter 9 mils skidåkning - bra gjort!!!!


 En vårhälsning från Bilmetro i Ludvika


 Bok reafynd till lilla Ofelia. Barbapappa och Max så klart


Jones x tre. Vad roligt att ni kunde vara här

Sportlovsveckan är snart slut. Eftersom jag jobbat hela veckan så har dagarna för mig sett lika ut som de brukar. Den här veckan har jag också passat på att handlat lite reaböcker både till mig själv och till barnbarnen. Härhemma är det annars olika aktiviteter på agendan varje dag. I måndags åkte Jan-Erik öppet spår på 6 timmar och 6 minuter trots att han fick laga skidan fem gånger och inte kunde åka fullt ut med en krånglande skida. Bra gjort Jan-Erik! Tisdag och onsdag behövde de barnvakt till sjuka barn i Borlänge så då var farfar där. Onsdagen fick han god hjälp av flickorna. Idag har flickorna varit i Bjursåsbacken hela dagen och kom hem uthungrade nu i kväll. Övrig tid har ägnats till skidåkning i hemmiljön samt promenader på kvällarna då även farmor varit med och gått stavgång. Mer bloggande än så här blir det inte den här gången.
PS Nu får det vara slut på vintern snart!

3 kommentarer:

  1. Hej farmor och farfar! Nu är vi hemma, resan gick bra. Vi stannade på vägen och köpte pjäxor och mat. Nu ska jag måla med färgen ni skickade med! Hej då, ha det bra! Puss och kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för en bra sportlovsvecka farmor och farfar!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Åh vilka fina böcker du har köpt till Ofelia, efter att ha läst hennes nuvarande Barbapapabok ca 1000 ggr så blir både Ofelia och mamman glada!

    SvaraRadera