4 december 2011

Redan 2:a Advent!

Det fanns mycket vackert att både se och köpa på Blomsterflärds visning på Tällbergsgården i onsdags

 Detta var en av vinsterna som jag gärna velat vinna - men jag hade ingen tur som vanligt

 Ulrika i pysseltagen

 Kvällen började med en Gormé tallrik och ett glas vitt vin

 Adventsljusstake som gjordes under kvällen - inget för mig. Äkta skall det vara.

 "Lill-Ullis" gjorde en bedårande fin bukett som var ämnad för sin älskade


Här kommer några bilder från ett Julpyntat Tällbergsgården








 Detta blev mitt inköp. Hyacinter i dekorerade glas. Tomten bor hos oss sedan tidigare. Köpte även två ljuslyktor kom jag nu ihåg, som inte kom med på bilden.


Två "nyputsade" flickor (farmor fick äran att klippa båda flickorna) som gillar farmors chokladbollar och "Nemo" på video. Tack Gode Gud för Nemo, Emil m.m. Både vuxna och barn får vila lite.







Saffransbaket blev lyckat!


Iag är det 2:a Advent och all snö är borta. Vintern kom och försvann lika fort. Gräsmattorna är gröna och under veckan åskade det. "Tiden är ur led" brukar man säga. Väderleken lovade snö nu i helgen men vi tycks klara oss? Trots detta blir det jul ialla fall och Julstämningen börjar så smått att infinna sig.

I onsdags var Blomsterflärd på Tällbergsgården och visade vad man kan åstadkomma med blommor, mossa, stenar m.m. till julen. Igår bakade jag saffransbröd och idag skall det sättas upp lite röda gardiner. Förra blogginlägget trodde jag att det var slut på julmarknader för min del men nästa söndag blir även jag med på Julmarknaden i Sockenstugan i Siljansnäs. Den är mellan kl. 12.00 - 17.00 om någon är intresserad. Det är första gången för mig och det skall bli trevligt. För övrigt så var Hans och barnen här igår medans mamman bakade tjockbulla i Tibble bystuga. Den var supergod, smakade precis som tjockbulla skall smaka. En 10-poängare alltså från både mig och Lars-Erik !

Vi passade också på att beställa en ny platt-TV i något större format eftersom experten var här. Lite bilder från veckan som gått kommer här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar