7 oktober 2010

Älskade barnbarn


Den här veckan har jag förmånen att få träffa mitt yngsta barnbarn, Ofelia, varje dag. Hur kan man vara så gosig och förståndig fast man är bara 17 månader? Jag tänker tillbaka på tiden som småbarnsmamma och dagmamma. Hur orkade man med alla barnen och hur hann man med att sköta hushåll, familj, fritidsintressen m.m. Den här veckan blir det ingenting gjort och hela huset är som ett bombnedslag. Hur kan en sådan liten krabat "stöka till så" och kräva så mycket uppmärksamhet och passning? Som tur är lagar Ofelias mamma Anki all mat så det är bara att sätta sig vid dukat bord. Maten är GI-rätter och blir godare och godare för varje rätt som serveras men kompletteras ibland av mig med någon bulle m.m..

2 kommentarer:

  1. Härligt att du också är ute i bloggdjungeln nu, det kommer att gå bra, följ listan och ta det lugnt. Här har du en trogen läsare! Go mommo! Go mommo! Kram från dotra

    SvaraRadera
  2. GRATTIS svärmor - den nya superbloggerskan!!!
    Jag skall se till så att hela Östermalm läser Din blogg och köper Dina skapelser, grönsaker och Aloe vera-produkter! Kram från mågen

    SvaraRadera