14 oktober 2010

Produktiv och händelserik vecka





Ja, snart är den här arbetsveckan slut också. Tänk vad tiden går fort ändå! Det är måndag och så plötsligt är det fredag igen. Den stundande helgen går i barnvaktens tecken. Då skall farmor och farfar till Borlänge och vara barnvakt och tom sova över där. Det blir roligt att få rå om de små liven alldeles själva, utan föräldrarna. Barn brukar vara som små änglar och helt annorlunda när inte mamma och pappa finns i närheten. Vi får se hur det blir? De kanske har lärt sig en massa "hyss" på dagis?  Rapport kommer nästa vecka i bloggen.
Jag har varit flitig den här veckan om jag får säga det själv. I måndags var det kommungympa och idag har det varit vattengympa. Det känns bra och nytigt att detta är en prioriterad aktivitet för mig. I onsdags var jag till fotvården. Man måste ju även vara fin om fötterna på "playan". Mina fötter är min stora sorg. Det är så orättvist. Hälsprickor, hälsporre, torra fötter, kalla fötter, onda fötter, skavsår, nageltrång, svamp mellan tårna och på tånaglarna osv tycks vara min lott i livet. Samtidigt har min äkta hälft fötter som är lena som babyfötter och behöver aldrig en smörjning. Men fy vad jag gnäller? Jag var ju till tandläkaren föra veckan och inte hade något hål och fick beröm istllet. Det kostade 800:- ialla fall som jag gladeligen betalade med rabatten på 150:- avdragen. Mina onda fötter är ju egentligen bara en bagatell i det stora hela trots att jag knappt kan stå på foten på morgonen. Jag har ju bra preparat, som återförsäljare för Aloevera, som hjälp mot hälsprickor och torrhet. Eva på fotvården och mina Aloevera preparat är min räddning.


Ett tips från mig:
1) Smörj in fötterna med Aloe Heat Lotion och sätt ner dem i varmt vatten i 10 minuter. 2) Smörj fötterna med Forever Aloe Scrub och skölj. 3) Smörj in fötterna med Aloe Vera Gelly och sätt på plastpåsar och strumpor i 10 minuter. 4) Slutigen smörj in fötterna med Aloe Propolis Creme. Även jag får babyfötter med denna behandling.
Nej, nu får det vara nog med fötter.
Jag lägger ut några bilder på korgarna jag målade den här veckan också eftesom jag pratat om min kreativitet.
Angående ditt inlägg Jan-Erik så är jag rädd för att du själv får laga GI-mat när ni kommer. Jag har inhandlat två nya böcker så du får lite inspiration. Jag är ju van som du vet att komma hem till dukat bord.


Jag måste också nämna en ny sak som jag är väldigt glad över. Äntligen har vi fått en ny trappa in till huset. Vi har nämligen varit utan trappa hela sommaren och haft stora jordhögar runt hela huset efter arbetet med grunden. Jag är glad trots att trappan inte blev som jag ville ha den. Jag önskade en "Ernst" trappa men ni vet hur det är med män. De är inte så lätta att styra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar