28 november 2010

Aloeverakväll hos mig




I onsdagskväll var det fem damer hos mig på Aloeveravisning. Vi hann med både att se filmen om Aloevera, fotbad och göra en vardagsmakeup. Tänk vad mycket lite smink kan göra för välmåendet! Sminket skall vara så naturligt som möjligt och framhäva det vackraste hos varje person. Vi börjar alltid med att hjälpa varandra för att se om man  är bäst i varma eller kalla färger. Sedan är det bara att sätta igång. Kom ihåg att övning ger färdighet. Riktig rengöring av huden är grunden för en bra Makeup och vardagskosmetiken bör vara av god kvalité. Att tänka på: Vad som är rätt för dig behöver inte vara rätt för någon annan. Lägger in några bilder så ni ser vad vackra "tanterna" blev. Ingela har alltid trott att hon är "varm" tjej, men se så vacker hon blev i kalla färger?

Oj,  den här bilden hamnade visst på snedden. Ni får försöka se ändå!

Nästa blogginlägg blir lite bilder från Slöjdarnas julförsäljning i Sveasalen i helgen. Jag hinner inte ikapp med bloggen som det ser ut nu. Igår, lördag, hjälpte jag till i Sveasalen med försäljningen och sedan åkte vi till Borlänge och sov över. Vi hjälpte pappa Hans med barnen eftersom barnens mamma var ute på vift ända till Göteborg i helgen. Både pappa, farfar och farmor har haft fullt upp, men roligt. Tänk vilken lycka att få vara med barnbarnen och riktigt få rå om dem. När mamman är borta går det lika bra med farmor och farfar. Rapport från helgen kommer inom kort.

1 kommentar:

  1. Det var en väldigt trevlig kväll och visst..smink gör en hel del, men att jag skulle vara kall? Det har jag inte köpt riktigt ännu! Fikat var toppen, framförallt saffranskakan var gudomlig!(I synnerhet som jag själv "snålat" och skippat saffransbaket när 0,5g kostade över 33:-!

    SvaraRadera