8 november 2010

Julpyssel och ny arbetsvecka

Idag är det måndag igen, kommungympa och ny arbetsvecka. Det gäller att hålla kroppen i gång om man skall orka med både arbete, barn, barnbarn och fritidsintressen. Har också varit till kommunhuset och sett på mitt nya rum. Känner mig inte färdig ännu för att pensioneras men kanske att så småningom jobba lite mindre? Vem vill inte avsluta sin karriär i nya fina lokaler? Söndagen ägnades åt kransbindning och tillverkning av julkort. Skall lägga ut en del julkort senare. Vi hann också med en skogspromenad i solskenet mitt på dagen. På kvällen skypade vi med Östermalmsfamiljen och planerade Göteborgsresan i februari -11 då det är premiär på Göteborgsoperan. Tänk att vi får vara med i denna fantastiska värld! Tack Anki att du berikar vårt liv. Vem hade trott att vår lilla tös skulle bli något så stort?





Lägger ut lite bilder på : min kungakrona som inhandlades på loppis i helgen samt helgens kransproduktion. Mor och dotter på Grythyttans Herrgård i somras. Lilla O sitter i Karl-Jans blomsterkärra. Tack vare dig Anki fick vi en mycket lyxig semester med god mat och fin miljö.

2 kommentarer:

  1. Det är ju jag som ska tacka för att ni vill komma på alla mina premiärer och konserter, blir så glad för det! Dagarna på Grythyttan var inte dåliga, hoppas det blir repris i sommar! Den känns förresten långt borta, snökaos i Stockholm hela dagen...

    SvaraRadera
  2. Ja, mycket lyx och glamour blir det även för en som är gift med operakullan... Vilka fina bilder Du lägger ut! Min favorit är en skogsbild med otroligt vackert ljus för ett par dagar sedan. Jag sitter och tittar på dalahästar på Tradera och kommer då att tänka på den stora rosa dalahästen som jag har för mig att jag såg i kommunhusets reception (2006 var det nog) när det vankades Melodifestival i Leksand. Den hästen vill jag ha!!! Jag betalar lätt 1000 kronor för den!!! Kan inte Du försöka leta rätt på den och höra Dig för om var den finns och vem som "sköter den" idag? Den kanske bara står i något förråd och samlar damm. Då är ju 1000 kr till de kommunanställdas fika-kassa mycket bättre, eller hur?? Kram

    SvaraRadera