14 december 2010

Lucia, julförberedelser och en pigg 95-åring.

I söndags besökte jag min mammas svägerska Elsa som är 95 år. Hon har sina barn och barnbarn kvar i Stockholm och har ingen här som kommer och hälsar på. Det blir inte så mycket tid att besöka henne men i söndags var jag till henne med lite hembakat bröd. Hon blir så glad när vi kommer. Brödet var välkommet också. Tänk att man kan vara så pigg vid den åldern. Det är synd att synen och hörseln blir så nedsatt. Det ställer till en massa problem i vardagen. Hon törs inte gå ut längre heller vilket gör att hon blir väldigt isolerad. Hemtjänsten blir viktiga personer. Att man kan vara så nöjd ändå i sin ensamhet.  


Krans med ljus.


 
Jag och Elsa.

 Luciamorgon på TV.

Årets fina Lucia på TV.

Julklappar.

Lite tomtar från Trend och.... affären i Sågmyra.

Lite mera kransar har det också tillverkats den här veckan. Jag har faktiskt gjort tre till mig själv. Känner mig ganska mättad på kransar vid det här laget. Även julklapparna är inslagna och väntar på tomten. Eftersom vi inte skall fira julafton hemma här så har julstressen inte infunnit sig här ännu. Hoppas att den håller sig borta. Vi har alltid haft huset fullt av folk under julen men i år är vi ensamma. Allt blir ju mycket enklare när vi är själva men lite god julmat blir det nog ändå. Har också passat på och  köpt Bingolotto till uppsittarkvällen. Igår kväll var det repris på Luciamorgon på TV. Detta är något man uppskattar mer och mer för varje år. Ett ljus i mörkret. Har även börjat titta på Adventskalendern på TV trots att vi inga småbarn har. Den är så rolig i år. Hur skall det gå för Ritva och Roger med Hotell KnOrren?

1 kommentar:

  1. Hej farmor! Hoppas du och farfar har det bra. Saknar er!

    SvaraRadera