21 december 2010

Överraskad!

 Överraskad-en fin julgrupp hitade hem till mig igår!


Embla och farmors julbock.


 
 Freja med nappen i på farmors kökssoffa.


Farfars rockande jultomte "Gingle Bell" får fira julen med oss i år. Han har blivit lite gammal men böjer fortfarande på knäna.

Idag blir det ett litet blogginlägg. Började titta på "Mord i Sandhamn" igår och snart börjar andra avsnittet. Det går tre kvällar i rad. Tänk Ankan att jag inte visste att det var 4:e Advent i helgen. Man blir lite snurrig så här i jultider. Ikväll har jag lagt in sill, gjort ett julklappsrim till julklappsutdelningen på jobbet i morgon och även träffat min bankman efter jobbet idag. Det låter väl stort att ha en egen bankman. Visst, det känns tryggt att han hjälper mig med mina fonder, pensioner, försäkringar m.m. Jag fattar inte så mycket själv måste jag erkänna. Man kan ju inte kunna allt. Imorgon blir det klippning efter jobbet. Tänk att allt skall hända i julveckan. Ni undrar kanske vad överraskningen är? Igår när jag kom hem från jobbet hade jag fått en fin julgrupp hemsänd från blomsteraffären till mig från en anhörig. Man blir så glad och överraskad att man blir helt stum. Att någon uppskattar vårt jobb vi gör. Vi är inte vana vid det, därför är det så svårt att ta emot något.
En riktigt GOD JUL till er ER ALLA som läser min blogg. Nästa blogginlägg blir nog under julen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar